AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.
20 travnja, 2020
NOĆ KNJIGE ! #sknjigomnisiizoliran
22 travnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.
20 travnja, 2020
NOĆ KNJIGE ! #sknjigomnisiizoliran
22 travnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.

BRIGA O SEBI I DRUGIMA (samostalnost)

– Sortiranje igračaka po kriteriju (vozila, lutke, slagarice, kocke/igračke za građenje…).
Zašto je važno poticati djecu na pospremanje?
– Na taj način djeca uče cijeniti njihove stvari i igračke, a ako nešto cijenimo, o tome i brinemo. Ako su igračke uredno pospremljene, manja je mogućnost da će se oštetiti ili izgubiti.
– Djeca uče cijeniti njihovo okruženje i njihov dom.
– Lakše im je pronaći stvari i igračke koje trebaju.
– Na taj način od malih nogu učimo djecu odgovornosti za njihove stvari i prostor u kojem borave. Također, urednost i organiziranost su važne životne vještine. Djeci možemo od najranije dobi pomoći da ih usvoje.
– I dalje pazimo na održavanje higijene ruku, te održavanje igračaka i prostora u kojima boravimo čistima!

 

MOTORIČKE VJEŠTINE (gruba i fina motorika)

 

Gruba motorika:
– Krećemo se poput mrava! Imate li dvorište i na njemu betonirani ili asfaltirani dio, kredom nacrtajte krivudavu stazu koju dijete mora slijediti stavljajući nogu ispred noge. Dobra vježba za razvijanje ravnoteže.

 

 

 

 

 

 

– Skačemo poput skakavaca! Ovu aktivnost djeca mogu izvoditi i u kući. Na podu ljepljivom trakom u boji označite linije kao na slici. Dijete skače u dalj (što dalje) ili s linije na liniju. Pazite na sigurnost djece.

 

 

 

 

 

– Fina motorika: za ovu aktivnost potrebni su vam tuljci rola WC papira ili papirnatih ručnika (njih ćete prerezati na pola), tjestenina (čvrsta i sitna, koja se lagano može uhvatiti kvačicom), boje i veća kvačica koju nije teško stisnuti.
Tuljce obojite u različite boje i zalijepite ih za čvrstu podlogu (npr. komad kartona). U iste boje obojite tjesteninu (u svaku boju po nekoliko komada tjestenine). Kad se role i tjestenina osuše, djetetu je zadatak kvačicom uhvatiti komad tjestenine u boji i ispustiti ga u tuljac iste boje (aktivnost je istovremeno i spoznajna, budući dijete usklađuje iste boje).

 

 

SENZORNE IGRE


– „Pisanje“ i crtanje po grisu. Istovremeno je i vježba za razvoj fine motorike i finoće pokreta ruku. Dobro razvijena fina motorika preduvjet je za razvoj grafomotorike (vještina potrebna za sposobnost držanja olovke i izvođenje grafema – slova, tj. pisanje).
U plitki pladanj nasipajte malo grisa ili palente. Rasporedite ga po pladnju u tankom sloju. Dijete neka prstićem ili štapićem „piše“ ili crta po njemu.

 

 

 

SPOZNAJNE AKTIVNOSTI (istraživanje, predmatematičke vještine, logičke igre)

– Istraživačke aktivnosti „utrka bubamara“ i „pauk koji se penje“.
Od kartona izradite dvije bubamare i jednog pauka. Ukrasite ih po želji (temperom, kolaž-papirom, flomasterima).
Uzmite slamku za piće i prerežite je na 4 manja dijela. Na sredinu svake bubamare nalijepite po jedan dio slamke i kroz njega provucite konac, kao na slici. Pazite da slamka bude zalijepljena točno na sredinu bubamare (inače bubamara neće visjeti ravno na koncu). Pauku zalijepite dvije slamke sa stražnje strane jednu pokraj druge (kao na slici) i provucite konac kroz obje strane, kao na slici.

 

 

 

 

 

 

Utrka bubamara:
– Jedan kraj konca koji je provučen kroz slamku na bubamari zavežite za granu ako se igrate u dvorištu, ili za neki dio namještaja ako se igrate u kući. Drugi kraj konca dijete drži u ruci tako da konac bude ravan i napet. Isto učinite s drugom bubamarom. Kako podižete konac, tako će bubamare sve brže kliziti prema cilju (grani za koju je konac zavezan). Čija će bubamara biti brža?

Pauk koji se penje:
– Omču (koju ste dobili nakon što ste provukli konac kroz slamke) prebacite preko grane ako se dijete igra u dvorištu ili npr. preko kvake igra li se u kući. Dijete objema rukama drži krajeve konca i lagano ih širi. Kako dijete rukama širi konac, tako se pauk penje prema gore. Skupi li dijete ponovno ruke, pauk će kliznuti prema dolje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UMJETNIČKE AKTIVNOSTI (književne, dramske, glazbene)

– Recitacija s pokretom „Ide bubamara“:

„Ide bubamara,
Ne zna gdje bi stala.
Sletjela je na tvoj dlan,
Hajde bubamaro – van!“

Dok recitirate, prstima jedne ruke idete po djetetovoj ruci prema njegovom dlanu. Zatim se vaši prsti smjeste na djetetov dlan i dijete dlan zatvori. Na riječ „van“, dijete otvori dlan, a vi raširite prste na ruci.

– Zaplešite i zapjevajte s djecom uz dječju pjesmu „Bubamara“ dječjeg zbora Pikići:

https://www.youtube.com/watch?v=E0fzbvmxhZY

 

IZRAŽAVANJE I STVARANJE (likovne i kreativne aktivnosti)

– Likovna aktivnost „bubamara“ – evo ideje kako na jednostavan način možete izraditi bubamaru za utrku. Obojite manji kartonski tanjurić crvenom temperom. Točke možete dobiti tako da pluteni čep umočite u crnu temperu i izradite otiske na krilima.

 

 

 

 

 

 

 

– Po sljedećem naputku izradite s djetetom hotel za bubamare. Potrebno vam je:
• Prazna konzerva
• Valoviti karton
• Škare
• Ukrasi za konzervu (po izboru)
• Grančice
• Tanka žica za cvijeće

1. Uzmite praznu konzervu (ili ispraznite punu), poravnajte čekićem oštre rubove ako ih ima i ukrasite je s djetetom po želji.

 

 

 

 

 

2. Komad valovita kartona primjerene veličine čvrsto zamotajte u tuljac i stavite u konzervu. Prema potrebi ga skratite kako ne bi virio preko ruba konzerve.

 

 

 

 

 

3. Između kartona ugurajte grančice. Neka budu malo dulje kako bi virile izvan konzerve. Te će grančice biti svojevrsne „piste“ za slijetanje.

 

 

 

 

 

4. Pričvrstite svoj hotel za bubamare za čvrstu granu nekog grma. Postavite ga tako da mu je stražnji dio nešto viši od prednjeg dijela. Kad stižu prvi gosti?

 

 

 

 

 

Bubamare su lijepa i nježna stvorenja. Važne su svakom vrtlaru jer se hrane štetnim kukcima, poput lisnih ušiju. U ovom hotelu će bubamare uvijek moći potražiti sklonište ili čak prezimiti!

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Vlatka Ljubas, Karolina Žiljak, Alenka Viduka i Ana Puzjak