AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 25. DO 29. SVIBNJA 2020.
25 svibnja, 2020VAŽNA OBAVIJEST RODITELJIMA!!
25 svibnja, 2020BRIGA O SEBI I DRUGIMA (samostalnost)
– I dalje potičite djecu na održavanje osobne higijene – redovito pranje ruku prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon brisanja nosića, kašljanja ili kihanja, nakon igre na dvorištu ili s kućnim ljubimcima ili bilo koje druge situacije nakon koje bi ruke mogle biti prljave ili kontaminirane. Podsjetite dijete da ruke temeljito opere sapunom (svaku stranu dlana, između prstiju, ispod noktiju) i da ih vremenski pere dovoljno dugo.
– Važno je čistima održavati i prostor u kojem se djeca igraju i igračke/stvari koje koriste, pa povremeno s djecom operite i njihove igračke.
– Potičite djecu na samostalnost prilikom obuvanja i izuvanja, oblačenja i svlačenja te odlaganja stvari na za to predviđeno mjesto.
– Djeca najbolje uče kroz igru i istraživanje. Tako će i brojne životno-praktične aktivnosti lakše usvojiti ukoliko im budu prezentirane kroz igru ili istraživačku aktivnost. Ponudite djetetu odjeću poput jakni ili prsluka s različitim vrstama kopči i zatvarača. Recite im da ćete igrati igru „obuci stolicu“. Jaknom ili prslukom ogrnite naslon stolice i pokažite i pomozite djetetu zakopčati ih. Nakon što te radnje usvoji kroz igru, biti će mu lakše samostalno kopčati vlastitu odjeću i obuću.
MOTORIČKE VJEŠTINE (gruba i fina motorika)
– Gruba motorika: imate li dvorište i na njemu asfaltirani dio, predlažemo vam ovu igru sličnu „školici“. Skačemo poput žabe! Kredom na asfaltu ili betonu nacrtajte lopoče. Djetetov zadatak je skakati s lopoča na lopoč poput žabe. Da bi igra bila izazovnija, neke lopoče nacrtajte bliže, a neke dalje.
Gađanje loptom u cilj: izradite lopoče od kolaž papira i položite ih na pod ili neku podlogu na različite udaljenosti. Na njih položite plastične posude. Označite liniju na kojoj će dijete stajati i loptom (ili nekim drugim predmetom kojeg imate kod kuće) gađati u posudice. Kao što žabica mora dobro naciljati lopoč na kojeg će skočiti, tako i dijete mora dobro naciljati lopoč kojeg će pogoditi loptom – vježba za razvoj grube motorike i preciznosti. Ovu aktivnost možete izvoditi i vani i u kući.
– Fina motorika: posudi za žitarice nalijepite oči i ukrase po želji (kao na slici), da izgleda poput žabe. Djetetov zadatak je „nahraniti“ žabu malim predmetima poput tjestenine (ili bilo kojim drugim malim predmetima), koje će u „žabu“ ubacivati pomoću pincete ili kvačice. Što je otvor na posudi manji, to će dijete više truda trebati uložiti da tjesteninu ubaci u njega – vježba za razvoj fine motorike i koordinacije oko-ruka. Pazite na veličinu predmeta u odnosu na dijete (stavlja li dijete predmete u usta).
SENZORNE IGRE
– „Žablja močvara“od želatine. Izradite želatinu po receptu koji piše na uputama (postoji više vrsta želatina, npr. u prahu i u listićima).
Prije nego u njoj otopite želatinu, vodu obojite s nekoliko kapi prehrambene zelene boje. Ohladite je u plitkoj posudi. Nakon što se ohladi, u nju dodajte plastične igračke žabe, kukce, zmije i slične životinje koje se mogu pronaći u jezerima i močvarama i dajte djetetu da istražuje (ako želi, dijete može dodati biljke, kamenje i sl.). Želatina je dobar medij za razvoj osjetljivosti opipa i fine motorike prstiju zbog svoje neobične teksture (hladna je, meka, skliska), no treba uzeti u obzir da se upravo zbog te „sluzavosti“ možda nekoj djeci ova aktivnost neće svidjeti isprve.
SPOZNAJNE AKTIVNOSTI (istraživanje, predmatematičke vještine, logičke igre)
– Aktivnost prepoznavanja i pridruživanja geometrijskih likova. Ako imate printer, isprintajte stranicu sa zadatkom u PDF formatu. Ako nemate, nacrtajte oblike i izrežite ih iz kolaž papira.
https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/05/Zadatak-geometrijski-likovi.pdf
Djetetov zadatak je pridružiti lik u boji liku istog oblika kojeg drži žabica.
Druga varijanta aktivnosti je da iz zelenog kolaž papira izrežete žabice i na svaku nalijepite geometrijske likove u drugoj boji (po dvije ili tri žabice s istim geometrijskim oblicima), kao na slici. Također izrežite i veće lopoče i na njih nalijepite geometrijske likove koji su na žabicama (jedan po lopoču).
Djetetov zadatak je prepoznati iste likove na lopočima i žabicama i odgovarajuću žabicu pridružiti odgovarajućem lopoču.
UMJETNIČKE AKTIVNOSTI (književne, dramske, glazbene)
– Recitirajte s djetetom brojalicu o žabama:
ŽABE
Kreke, kreke, kreke,
Stale žabe pokraj rijeke.
Klepe, klepe, klepe,
Roda kaže – al’ su lijepe!
Čule žabe rodu,
Pa HOP – u vodu!
– Čitajte s djetetom slikovnicu „Zaljubljeni žabac“ autora Maxa Velthuijsa koju smo vam pripremile u PDF formatu.
https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/05/Zaljubljeni-žabac.pdf
– Poslušajte i zaplešite s djetetom uz dječju pjesmu „Zaljubljeni žabac“ dječjeg zbora “Mali Sesvećani” na Youtube kanalu na sljedećem linku:
https://www.youtube.com/watch?v=5HvEBmWe2kg
IZRAŽAVANJE I STVARANJE (likovne i kreativne aktivnosti)
– Likovna aktivnost „žablji otisci“: iz debljeg kartona izrežite žablja stopala veličine dječjeg dlana. Za njih od čvrstog papira zalijepite traku kao na slici, da ga dijete može pričvrstiti za dlan svoje ruke. Potreban vam je i papir većeg formata te zelena tekuća boja. Dijete može izrađivati otiske na podu ili na stolu na način da umoči dlanove za koje su pričvršćena žablja stopala u zelenu boju, a zatim ih pritisne na papir.
– Likovna aktivnost „žabe od kartonskih tanjura“: kao na slici, izrežite kartonske tanjure da sliče žabljoj glavi (tanjur izrežite na pola, ali izrežite i oči žabi). Dijete neka žablju glavu oboji zelenom bojom. Kada se glava osuši, naslikajte oči i nalijepite jezik od kolaž papira. Zarolajte ga kao na slici, tako da se može rastegnuti kao kod prave žabe.
Tekst pripremile odgojiteljice: Vlatka Ljubas, Karolina Žiljak, Alenka Viduka i Ana Puzjak