AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.

1. POKRETNE IGRE

Pokretne igre u kojima se koristi oponašanje zvukova iz prirode (životinja i sl.), djetetu su uvijek posebno zanimljive. Aktivnosti koje vam preporučamo usmjerene su na jačanje djetetova samopoštovanja i razvoj spontanosti. S obzirom na situaciju u kojoj se svi zajedno nalazimo, dječja svakodnevnica i rituali se mijenjaju pa je stoga potrebno raditi i na prevenciji i jačanju dječjeg emocionalnog i psihičkog zdravlja.

Igra „Bok! Ja sam mačić!“ pomaže djetetu u jačanju samopoštovanja. S obzirom da  je prema preporukama NSCZ potrebno izbjegavati bliski kontakt s drugim osobama, ovo je igra koja djetetu može pomoći u stvaranju nove navike pozdravljanja prijatelja.

Igra  „Jedan, dva, tri! Zeko, ukoči se ti!“  je igra koja razvija spontanost koju bez obzira na situaciju moramo razvijati kod djeteta.

Igra „Svinja“ je jednostavna igra kojom dijete potičemo na pokret, razvija koncentraciju i spontanu igru bez bliskog kontakta.

Prijedlog:

„Bok! Ja sam mačić!“

U ruke primite plišanu igračku mačića. Predložite djetetu da pozdravi mačića tako da se pozdrave stopalima. Dijete neka se igra svojim stopalom i mačićevom nogom i neka se predstavi imenom od milja, npr. „Zdravo, mačiću! Ja sam Ančica“  ili „Zdravo mačiću! Ja sam Tomi“.

Ako nemate igračku mačića, uzmite bilo koju mekanu plišanu igračku koja predstavlja mladunče životinje, npr. psića, medvjedića ili dr.

„Jedan, dva, tri! Zeko, ukoči se ti!“

Recite djetetu: “Pretvori se u životinju koju ću imenovati. Kreći se poput te životinje. Kad ti kažem „Jedan, dva, tri! Na mjestu se ukoči ti!“ trebaš se zaustaviti i ukočiti na mjestu. Na primjer: „Skakući poput zeca!“ Dijete skače po sobi glumeći zeca. Zatim u jednom trenutku iznenada recite: „Jedan, dva, tri! Zeko, ukoči se ti!“. Na taj znak dijete se ukoči u pozi zeca.

Možete djetetu pomoći tako da razgovarate s njime o tome kako se pojedina životinja kreće ili glasa. Umjesto pokreta možete se igrati da imitirate glasanje životinje.

Na primjer:

  • konj              rza                         iaa – iaa
  • mačka         mijauče                 mijau – mijau – mijau
  • pijetao         kukuriče                kuku – rikuuu, kuku – rikuuu
  • kokoš          kokodače              koko – koko – da
  • pile              pijuće                     pi – pi – pi – pi
  • guska          gače                       ga – ga – ga – ga
  • krava           muče                      mu – mu – mu – muuuuu

 

„Svinja“

U ovoj jednostavnoj igri, sudionici jedino moraju oponašati roktanje svinje. Lako je i zabavno, toliko da dijete nećete moći natjerati da se prestane igrati. Dijete započne igru tako da ima zatvorene oči ili povez preko očiju (ako dijete to želi). Ostali sudionici igre se sakriju u sobi čekajući da ih dijete zatvorenih očiju pronađe. Pronađeni sudionik se mora oglasiti roktanjem. Dijete mora otkriti o kome je riječ slušanjem glasa sudionika igre. Ako uspije u tome, onaj koji je otkriven preuzima ulogu tragača. Tijekom „identifikacije“ nije dopušteno dodirivanje; igrač se mora prepoznati jedino na temelju roktanja.

 

2. POGODI GDJE ŽIVIM

Ovom aktivnošću dijete razvija spoznaju o vanjskom svijetu i okolini. Spoznavanje okoline kod djeteta ove dobi je opažajno – praktično tj. dijete neposrednim promatranjem, slušanjem, doživljavanjem okusa, mirisa, boje, zvuka i teksture razumije ono što vidi i čuje.

Pomozite djetetu da iz ove slike                                       dođe do ovih fotografija

        ↓                           

 

 

 

 

 

 

 

Prijedlog:

Obzirom na okolinu u kojoj živimo, dijete ima priliku da uz vaš angažman vidi domaće životinje, njihovo stanište i izgled. Vjerujemo da se svi sjećate igre „Leti , leti!“ , često smo je igrali u vrtiću samo se dijete treba prisjetiti. Ova igra se započne na isti način samo što ne govorimo „Leti, leti“ već  „U seoskom dvorištu živi“. Prvi dio govorite vi, a dijete nakon izgovorenog digne ruke u zrak, ako dijete to želi možete i zamijeniti uloge.

Vjerujemo da i kod kuće imate vlastito dvorište i koju domaću životinju, a ako nemate možete se poslužiti djetetovim igračkama domaćih životinja i napraviti svoje seosko imanje.

https://pin.it/12ohz69

https://pin.it/4N48ARR

U ovim aktivnostima možete koristiti i pojmove prostornih odnosa koje smo prethodno već spominjali (iza, u, na..)

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2223c313f987

 

3. ŽIVIM LI U ŠUMI?

Kada krenete pričati o životinjama, dijete često nabroji sve one za koje je čulo iz priča, slikovnica ili vidjelo u živo. Važno je da kod djeteta osvijestimo razliku između domaće i šumske životinje ili čak i neke npr. afričke (ovisno o spoznajama i dobi djeteta).

Igre klasifikacije kod djece potiču istraživanje, razumijevanje pojmova i prostorne odnose.

 

Prijedlog:

Igra klasifikacije se može nadopuniti prethodnom aktivnošću izrade seoskog dvorišta gdje s djetetom prokomentirajte i raspravljajte o tome da li sve životinje koje je dijete stavilo žive na tom seoskom dvorištu ili imaju kakvo drugo stanište? Ako imate životinja koje imaju neko drugo stanište, a da to nije seosko dvorište pokušajte napraviti stanište kojem ta životinja pripada. Predlažemo da se koristite prirodnim materijalima iz okoline koji su pristupačni djetetu (trava, slama, kamenčići, grančice, pijesak, oblutci, piljevina ..)

https://pin.it/1HdJ9Mq

https://learningapps.org/watch?v=po1u4n08t20&fbclid=IwAR0zQdkh3MjuVV5O1XxoZ-Yrw2DWklWQruumK_6EiX96lQKc3KAVvRz5rjU

 

4. TRAŽI HRANU ZA ŽIVOTINJE

Tijekom prijašnjih prijedloga aktivnosti igrali smo se na livadi. Na toj istoj livadi gdje žive naši kukci raste i različito bilje koje je hrana nekim našim domaćim životinjama. Ovom aktivnošću dijete stvara perceptivnu predodžbu i stvara si poveznicu  za istraživanjem okoline koja ga okružuje. Potičete kod djeteta uporabu govora davanjem i traženjem objašnjenja i obrazloženja, zadovoljavate dječju radoznalost koja se odražava u postavljanju pitanja „Zašto?“

 

Prijedlog:

Ako ste u mogućnosti i posjetili ste mjesta gdje je dijete moglo vidjeti životinju, stanište i hranu, listali slikovnicu na temu domaćih životinja, gledali fotografije na digitalnim medijima, ova igra bi mogla biti nepresušna zabava za vaše dijete. Smislite nekoliko rečenica u kojima spominjete neku od domaćih životinja za koju znate da dijete ima neko iskustvo i kažite rečenicu.

npr;

 „ Miš lovi mačku.“   ,a dijete sluša i otkriva što je u rečenici izmijenjeno i kako mora rečenica glasiti da bi tvrdnja bila točna   „Mačka lovi miša.“ 

Tijekom ove igre dijete klasificira pojmove i razliku između biljke i životinje i/ili životinje i hrane.

https://wordwall.net/hr/resource/485512/biljke-i-%c5%beivotinje

 

 

5. GDJE JE MOJA MAMA?

Kada s djetetom govorite o životinjama važno je naglasiti da smo vrlo slični. Rađamo se, rastemo, hranimo se, razmnožavamo i umiremo. To je prirodni proces i krug života. Kako dijete ima roditelja tako ima i životinja. Ovom aktivnošću dijete potičemo na razmišljanje i usvajanje pojma usporedbe odrasli – odrasli,  dijete – odrasli, razlike u izgledu, ponašanju i mogućnostima. Ovom aktivnošću potičemo dijete na kreativnost i likovno izražavanje.

 

Prijedlog:

Pokušajte s djetetom izraditi životinje od papira u dvije veličine veću i malo manju. Dijete neka nacrta životinju koju je vidjelo ili koju zna nacrtati iz nekog sjećanja, oboji ili oslika tehnikom koju imate kod kuće i izreže je po rubu (koliko je to u mogućnosti s obzirom na dob djeteta, kako dijete izreže bit će super, važno je da koristi škarice). Vi mu malo pomozite oko nogu kako bi životinja mogla stajati. Tijekom aktivnosti raspravljajte o tome koja je odrasla životinja  a koja dijete. https://learningapps.org/watch?v=pskxvvdtj20&fbclid=IwAR2XccqauTz6KrJFSDFdiJZJZrivHVbzlAqSJvJnnxlcdZpGxKTy1-RJ7VU

 

6. PANTOMIMA

Ovo je aktivnost koja zahtijeva maštu, kreativnost, spontanost i pokreće cijelo tijelo pa je time i jedna vrsta tjelovježbe. Ovom igrom kod djece razvijamo izražavanje emocija, samopouzdanje i glumačke vještine.

 

Prijedlog:

Dok razgovarate o tome kako životinje izgledaju, govorite i o tome kako se kreću. Pokažite djetetu neki primjer kretnje životinje kako bi ga potaknuli na razmišljanje da i ono samoinicijativno krene imitirati neku od životinja, neki cvijet, radnju i slično.

Dijete neka nekome od ukućana šapne pojam koji će imitirati pokretom,  a drugi pogađaju o kojem  je pojmu riječ. Dijete afirmativnim gestama i izrazima lica potvrđuje da li je pogođen pojam koji ono imitira. Onaj tko pogodi o čemu je riječ  je pobjednik i on je na redu za novi pojam i imitaciju.

Kako bi lakše povezali par sigurno ste igrali memori, igru spajanja parova. Pantomima je vrlo slična toj igri, spaja se viđeno i riječ. https://learningapps.org/watch?v=pskxvvdtj20&fbclid=IwAR2XccqauTz6KrJFSDFdiJZJZrivHVbzlAqSJvJnnxlcdZpGxKTy1-RJ7VU

            ŽABA                                           MAČKA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. ZAPJEVAJMO RADOSNO

https://youtu.be/qa9FIimmeXM

Dragi naši „Leptirići“ i „ Pčelice“ nadamo se da ćete uživati u pantomimi i malim igricama punim smijeha i veselja zajedno sa svojim roditeljima.

S velikim nestrpljenjem čekamo vidjeti vaše životinje čije fotografije nam možete poslati na mail: odgojitelji.dvkapljica@gmail.com .

Sve vas lijepo pozdravljamo i veselimo se skorom susretu.

Sve vas pozdravljaju tete Zvonka, Nikolina, Zdenka i Ana!

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Zvonimira Šporčić, Nikolina Jurković, Zdenka Brcko i Ana Jumić.