AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 13. DO 17. TRAVNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 13. DO 17. TRAVNJA 2020.
14 travnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 13. DO 17. TRAVNJA 2020.
14 travnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 13. DO 17. TRAVNJA 2020.

1. PROMATRAMO LIVADU

S obzirom na okolinu u kojoj živimo livada je nešto što svakodnevno možemo vidjeti i boraviti na njoj (primjenjujući upute SCZ). Kada boravite na livadi s djetetom obratite mu pažnju na ono što vas okružuje. Livada je u proljeće puna života, ima puno livadnog cvijeća, malih životinjica, kukaca.

Kroz ovu aktivnost kod djeteta potičemo razvijanje osnovnih kompetencija u prirodoslovlju i učimo ih kako učiti kroz iskustvo promatranja, slušanja, doživljajem mirisa, zvuka i neposrednim baratanjem različitim senzornim teksturama.

Prijedlog :

  • uzmite karton ili hamer papir (to je malo deblji papir koji koristimo za temperu). Bilo bi dobro da imate malo veći format. Imate li kod kuće tempere, vodene boje, drvene bojice, pastele, flomastere, kredu  bilo što čime dijete može obojiti cijeli papir zelenom bojom, možete i zalijepiti zeleni kolaž, krep papir ili običnu zelenu vrećicu te okomito izrezati poput stabljike trave (ako ste lijepili kolaž, vrećicu i sl.)

          To će biti vaša livada. Nemojte biti nestrpljivi, vaša livada će se mijenjati kako se mijenja i u prirodi.

Trenutno je to svježe pokošena livada.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. CVJETNA LIVADA

Kako vaša livada ne bi ostala pokošena i bez cvijeća, svakako na njoj treba izrasti koji cvijetić. Ova aktivnost potiče kreativnost, maštu, likovno izražavanje, grubu i finu motoriku.

Prijedlog:

  • izradite cvjetiće koje ćete staviti na svoju livadu. Prethodno obojan papir upotrijebite za svoju cvjetnu livadu. Kroz cijeli papir napravite nekoliko vodoravnih proreza u koje ćete umetnuti svoje cvjetiće.

Materijal potreban za izradu cvjetića:

  • papir
  • flomasteri, drvene bojice, pastele…(ono što vam je dostupno)
  • drveni štapić
  • škarice
  • ljepilo

Na papiru neka dijete nacrta cvjetove koje je vidjelo. Dodirnulo, mirisalo. Kada nacrta može ga obojati i izrezati. Na drveni štapić zalijepite cvijet i štapić umetnite u prorez na vašoj livadi.

Svoju cvjetnu livadu možete uokviriti običnim papirom u boji ili kartonom, na poleđini zalijepite špagicu koju oblikujete da ima oko i možete imati jedinstvenu sliku na zidu. Vaše dijete će biti ponosno na svoj rad i time će rasti njegovo samopouzdanje. Svoje zidne slike  možete nam fotografirati i poslati na mail:  odgojitelji.dvkapljica@gmail.com; s veseljem očekujemo vaše radove.

 

3. VILENJAČKA ČAROLIJA

Šarena livada prepuna cvijeća carstvo je vilenjaka. Kada za divnoga sunčanog dana sjednete na jednu takvu livadu i budete posve tihi, možda ćete ih vidjeti kako veselo plešu uz vilenjačku pjesmu.

Vilenjačka pjesma

Na šarenoj livadi, prepunoj sunca bajnog

plešu vilenjaci u odori zelenog sjajnog.

Skakuću veselo, drže se za ruke,

cvijeće im krasi zelene kapute.

Kroz zemlju vilenjaka spretno kreću,

uz pjesmu i igru dive se cvijeću.

 

Prijedlog:

  • ovu pjesmicu možete pjevati uz neku melodiju po vašem izboru ili izboru vašeg djeteta. Dijete neka ubere cvjetove maslačka ili tratinčice i umetne među prste. I vi mu se pridružite, zajedno plešite, skakućite i trčite po livadi i pjevajte vilenjačku pjesmu. Onaj tko najduže zadrži cvjetove među prstima postaje vilenjačka princeza ili princ.
  • vilenjačku princezu ili princa možete izraditi da budu trajni poticaj za ovu aktivnost.

 

Potrebni materijali:

  •  drveni štapić
  • zeleni til ili neka druga tkanina
  • papir
  • stiroporna kuglica
  • flomasteri
  • ljepilo

 

 

Na drveni štapić navući til i na vrh staviti stiropornu kuglicu. Na kuglicu nacrtajte lice, a na njezin vrh nalijepite cvijet od papira (cvijet možete izraditi tako da jednu trakicu papira namotate na flomaster i od sredine prema van malo popustite da se oblikuje cvijet). Na til se mogu staviti cvjetovi maslačka ili tratinčice, a onda tog vilenjaka možete zataknuti u svoj cvijetnjak da vas čeka do iduće vilenjačke čarolije. (izvor: S. Lohf, R. Bastle-Kӧrfer, A. Stollenwerk: Dođi igrajmo se vani!, Harfa)

 

4. SKRIVAČA

Cijeli su se dan vilenjačka djeca igrala na livadi. No približila se večer i Sunce će uskoro zaći. Roditelji ih već zovu na večeru. No djeca najprije trebaju pospremiti igračke, razasute po cijeloj livadi. Na šarenoj livadi skrivaju se male i velike igračke, loptice, bojice, kockice, lutkice…

Ovo je aktivnost u kojoj vaše dijete usvaja neke od životno praktičnih i radnih aktivnosti kao što su pospremanje igračaka i odgovornost prema osobnim stvarima. Isto tako dijete usvaja i prostorne odnose (na, u, ispod, iznad, između, iza, lijevo, desno) i suprotnosti (visoko, nisko, lagano, teško, deblje ,tanje).

Kako bi te aktivnosti bile što zanimljivije, onaj tko pokupi sve igračke biti će kraljev sakupljač.

Prijedlog:

  • kada dijete pokupi igračke možete uzeti neku njemu omiljenu igračku ili plišanu životinju i njome se igrati skrivača. Potaknite dijete da sakrije igračku negdje u prostoriji. Neka je zatim traži dok vi upotrebljavate izraze; na, u, ispod.. i kada dijete pronađe igračku neka proslavi pronalaženje. Probajte tada zamijeniti uloge da vi tražite igračku i pritom dajete djetetu primjer za riječi koje vama daje kao upute za  pronalazak igračke.

Svako pronalaženje igračke proslavite pljeskom. Ovom igrom dijete jača emocionalne kompetencije pri nošenju sa osjećajem nesigurnosti, odvajanja, gubitka, a nama je u cilju omogućiti djetetu da osjeti zadovoljstvo pri ponovnom sjedinjenju

 

 

5. PROSTORNI ODNOSI I SUPROTNOSTI

Razumijevanje pojmova prostornih odnosa i suprotnosti djeci pomaže u stjecanju pojmova i stvaranju veza među predmetima i pojavama. Kako bi dijete što lakše usvojilo pojmove važno je da ih koristi u svakodnevnoj komunikaciji tijekom igre. Ovdje je nekoliko primjera pojmova koje možete koristiti u igri (ako ste u mogućnosti isprintajte primjere ili ih nacrtajte).

 

https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/prijedlozi-u-i-na-1.pdf

https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/prijedlozi-ispod-2.pdf

https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/lagano-teško-2.pdf 

https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/visoko-i-nisko-2.pdf

 

6. VJEŽBAJMO LOPTOM

Lopta je rekvizit koji prati dijete od rođenja do odrasle dobi i jedna je od nezamjenjivih igračaka koja nikada neće izaći iz mode. Budući da svi vjerojatno imate neku loptu ili više njih iskoristite ih za male tjelesne aktivnosti. Lopta se može nositi, gurati, kotrljati, bacati, hvatati, voditi itd.. Njome možemo tijekom vježbe koristiti sve prethodno navedene izraze kao i prostorne odnose i suprotnosti. To je rekvizit koji svojim izgledom ne odvlači pažnju i samim time dijete više važnosti pridaje učenju kroz iskustvo i svakako obogaćuje svoj rječnik i rečenice.

Ovim malim vježbama dijete razvija tjelesni i psihomotorni razvoj, sposobnost manipulacije s obje ruke, jača mišiće ruku i ramenog zgloba, sposobnost ravnoteže tijela kod savladavanja prepreka…

Prijedlog:

loptica skočica – stav spojni, loptom u predručenju, suručno baciti loptu u vis, pustiti ju da padne i odbije se od tla i uhvatiti ju suručno u predručenju.

mali-veliki – raskoračni stav, lopta u predručenju, čučanj, dotaknuti loptom tlo ispred sebe, uspraviti se u početni položaj

kotrljanje lopte – dijete uzme svoju loptu u ruke, roditelj postavi nekoliko prepreka ispred njega (stolac, praznu kutiju), potom dijete mora spustiti loptu na pod, te ju rukama kotrljati između prepreka kako bi čim prije došlo na suprotnu stranu. U drugoj verziji ove igre, dijete može nogama kotrljati loptu izbjegavajući prepreke kako bi došlo na suprotnu stranu.

 

7. RINGE, RINGE POTRES!

 

Svrha ove igre je prevencija katastrofalnih posljedica izvanrednih situacija i očuvanje ljudskih života. Unutarnja uzbuđenost vezana uz vanjski podražaj (u ovom slučaju potres) uzrokuje tjelesne promjene i pokreće određena ponašanja, tj. osjećaje koji potiču na intuitivno djelovanje. U okviru ponašanja ljudi iz bliske okoline, dijete oponaša način njihove reakcije na određeni podražaj. Stoga, kontinuirane vježbe postupanja u izvanrednim situacijama omogućuju djetetu da  u trenutku stvarne izvanredne situacije postupa u skladu s uputama. Kada dijete usvoji prostorne odnose možete igrati ovu igru, a pjesmica je svima vrlo poznata.

 

Prijedlog:

  • recite djetetu da ćete otpjevati pjesmicu „Ringe, ringe raja“ ali mu najavite da ćete umjesto riječi “čuč“ pjevati “potres” i da ćete zajedno čučnuti i prekriti lice rukom. Pjesmu ćete na taj način otpjevati nekoliko puta dok dijete samoinicijativno ne čučne i prekrije lice rukama..Kada je dijete ovladalo time da čučne i prekrije lice igrajte se igre sigurnog mjesta.

Pokažite djetetu koje je to sigurno mjesto (ispod stola, ispod okvira vrata) gdje se može skloniti u slučaju potresa. Razgovarajte s djetetom o tome što je potres, što se događa kada je potres, što nam se može dogoditi ako se ne sklonimo na sigurno mjesto. Ukoliko ste u mogućnosti sagradite nešto od kockica i simulirajte djetetu što se događa kada je potres.

Uz igru „Ringe, ringe raja“  možete se igrati da pljesnete rukama, a dijete treba otići na sigurno mjesto, čučnuti , jednom rukom prekriti lice, a drugom se primiti za nogu čvrstog stola.

Ove igre treba uvoditi postepeno kroz svakodnevnu igru i preporuka je raditi to često kako bi dijete to intuitivno usvojilo.

(izvor: A.Silić, I .Popek, D. Vrbanec: Odgoj za humanost od malih nogu, Hrvatski crveni križ)

 

8. BAJKE I PRIČE ZA LAKU NOĆ

Svaki je dan lijepo završiti nekom pozitivnom bajkom ili pričom koja djetetu daje nadu u ostvarenje “ nemogućeg“  i vjeru u pomoć od nečeg nezamislivog. Ovo je prekrasna priča za laku noć.

Priča u kojoj možete upotrijebiti vilenjaka iz prethodnih aktivnosti. Čitanje i pričanje priča i bajki jedan je od vrijednih alata za jačanje pažnje, koncentracije i predčitalačkih vještina.

https://radio.hrt.hr/data/files/e9de710f7f990d5655383a56546c1113bf00a404.mp3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(izvor: S. Perrow, Bajke i priče za laku noć, Ostvarenje)

 

Tekst pripremile odgojiteljice:

Zvonimira Šporčić, Nikolina Jurković, Zdenka Brcko i Ana Jumić