AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.
18 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.
18 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.
18 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.
18 svibnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.

1. OD MLIJEKA DO MLIJEČNOG PROIZVODA

Prošli tjedan smo igrali igre, promatrali i razgovarali o domaćim životinjama. Krava je jedna domaća životinja koja nam daje jednu vrlo važnu namirnicu koju često koristimo u svojoj prehrani, a to je MLIJEKO. Ovo je aktivnost koja djeteta potiče razvoj spoznaje i istraživanje životinja i njihovih karakteristika.

Prijedlog:

Promotrite sa djetetom crtež na kojem je prikazan put od izvora mlijeka do mliječnog proizvoda. Razgovarajte o tome kako nam krava daje mlijeko koje mljekar vozi u tvornicu u kojoj se mlijeko prerađuje u različite mliječne proizvode.

Crtani film o kravi :https://juhuhu.hrt.hr/gledaj/1003/krave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. KAKO SE MUZE KRAVA

Ovo je aktivnost koja kod djeteta razvija finu motoriku šake, stjecanje novog  iskustva, spoznaju o prirodnim pojavama  i prilagođavanje novim, promjenjivim situacijama u igri tijekom spontanog istraživanja.

Prijedlog:

Na dva nasuprotna stolca s naslonom postavite držak od metle. Na prednjem stolcu napravite kravlju glavu (napušete balon i na njega nacrtate oči, usta, njušku i od papira izrežete i nalijepite uši), a na stražnjem dijelu imate rep od metle ili pričvrstite špagu. Na sredinu drške pričvrstite debelu gumenu rukavicu koju je dijete prethodno napunilo vodom (vodu možete obojiti bijelom prehrambenom bojom ako želite dobiti autentičnost mlijeku izgledom). Na vrhu prsta rukavice napravite malenu rupicu. Rukavica je kravlje vime. Dijete sjedne na stolčić uz kravu i treba stiskanjem vimena izmusti malo mlijeka u tanjurić ispod krave.

 

 

 

 

 

 

3. NAPRAVITE SIR

Dok ste sa djetetom razgovarali o tome kako nam krava daje mlijeko nama najbliža prerađevina koju koristimo je sir. Potaknite dijete na eksperimentiranje i napravite zajedno domaći svježi sir. Možda ni vi sami niste nikada radili svježi sir kod kuće pa je ovo prilika za zajedničko druženje i eksperimentiranje. Ovom aktivnošću razvijate kod djeteta samopouzdanje, istraživački duh i spoznaju o prirodnim pojavama.

Prijedlog:

Preporučamo da ovu aktivnost provodite ujutro ili poslijepodne s obzirom da je preporučljivo da mlijeko odstoji, pa samim time kod djeteta izaziva neizvjesnost pa aktivnost prilagodite onom vremenu kada znate da će djetetu biti lakše dočekati kraj procesa.

Potrebni materijali:

  • staklenka
  • cjedilo
  • gaza ili filter za kavu
  • pola litre mlijeka (za izradu sira se preporuča punomasno mlijeko, što je veći postotak masnoće mlijeko će se lakše usiriti)
  • žlica alkoholnog octa
  • čajna žličica soli

Dijete neka u staklenku stavi pola litre mlijeka koji ste prethodno izmjerili, žlicu alkoholnog octa i čajnu žličicu soli. Dobro zatvorite staklenku, protresite i ostavite na sobnoj temperaturi tijekom dana ili kroz noć. Kada mlijeko odstoji na sobnoj temperaturi otvorite staklenku i procijedite sadržaj kroz gazu i cjedilo. Tako procijeđeno mlijeko još malo ostavite da se višak tekućine ocijedi i evo vašeg sira. Dijete će biti oduševljeno kako ste iz mlijeka dobili sir, a posebice ako voli svježi kravlji sir.

U prilogu je video kako možete napraviti domaći sir sa kuhanim mlijekom ali vas molimo ako radite takav sir da vodite računa o sigurnosti djeteta tijekom izvođenja aktivnosti.

KUHARI SRETNO!

https://youtu.be/dLxtoi_keUU

 

4. PIRAMIDA PREHRANE

Mlijeko možemo dobiti i iz nekih biljaka kao što su soja, kokos, riža, badem. Ta mlijeka koriste se nešto manje, ali to je samo zato što je u našem kraju kravlje mlijeko najzastupljenije i ljudi su na njega navikli jer je najpristupačnije. U našoj prehrani koristimo i puno ostalih namirnica kako bi se svakodnevno zdravo hranili. Važna je raznolika prehrana da bi se razvijali i narasli veliki i zdravi. Ova aktivnost kod djece razvija finu motoriku, spoznaju i svijest o raznolikoj i zdravoj prehrani.

Prijedlog:

Izradite piramidu prehrane s djetetom kako bi podsjećala na to koliko je važno hraniti se zdravo i raznoliko. U domu neka dijete potraži reklamne letke trgovina koje prodaju prehrambene proizvode. Predložite mu da iz letaka izreže namirnice, voće, povrće i sve ono što voli jesti i misli da je zdravo. Zajedno potražite malo veći komad debljeg papira npr. od pozadine starog kalendara ili karton od kutije. Dijete neka na taj veliki papir nacrta trokut (malo ga podsjetite kako trokut izgleda, pokažite mu neku trokutastu igračku ili predmet u obliku trokuta). Prema priloženoj fotografiji trokut vodoravno možete podijeliti u četiri retka. U donjem dijelu nalaze se žitarice i proizvodi od žitarica. Nakon žitarica voće i povrće, zatim meso, riba i mliječni proizvodi. Na samo vrhu smješteni su slatkiši i grickalice koje bi trebali konzumirati u ograničenim količinama.

 

 

 

 

 

 

 

Sve one slike namirnica koje je dijete izrezalo iz letaka nalijepite u vašu piramidu tako da rasporedite po prethodno predloženom redoslijedu. Ako dijete želi, neka nacrta namirnicu koju možda nije našlo u letku, a voli je konzumirati.

Ova vaša piramida pravilne prehrane može stajati bilo gdje u kuhinji kako bi dok pripremate zajedničke obroke mogli gledati koristite li sve namirnice u pripremi obroka tijekom dana.

Piramida prehrane:   https://youtu.be/LGT8ieR7N8Q

Njama, njama mrkva: https://youtu.be/MAZ0xelU0eM

Njama, njama krumpir: https://youtu.be/jSrO_pi0i4U

Njama, njama jabuka: https://youtu.be/1hmVafEbuJg

https://juhuhu.hrt.hr/gledaj/924/kraljevski-piknik

https://youtu.be/NHUKlQLaiYk

 

5. MIJESIMO ŠARENI KRUH

O kruhu trebamo znati da je čovjekova svakodnevna hrana. Kruh se mijesi od brašna, vode i kvasca te se peče u pećnici. Majstori koji peku kruh zovu se pekari i oni u velikim pekarama mijese kruh za nas. Ovo je aktivnost u kojoj dijete stvara bolju sliku o sebi, svojim sposobnostima, vještini, samopouzdanju, razvoj taktilne, vizualne i percepcije mirisa te stjecanje iskustva dodirom, vidom i njuhom.

Prijedlog:

Pokušajte s djetetom napraviti svoj kruh.

Potrebni materijali za jedno tijesto:

  • 20 dkg glatkog brašna
  • 1 kvasac ili žlica suhog kvasca
  • žlica šećera
  • pola žlice masti
  • malo soli
  • voda

Pokažite djetetu kvasac, objasnite mu da je kvasac velika količina sićušnih gljivica. Kvasac stavimo u mlaku vodu i dodamo malo šećera i brašna, sve to poklopite i ostavite na toplome mjestu. Za to vrijeme kvaščeve gljivice bude se iz mirovanja. Zbog njih kvasac, voda i brašno nabujaju i pretvaraju se u kvas. Ako kvas ostavimo nepoklopljen, gljivice će se ponovno umiriti i smanjiti. To je mali eksperiment koji je djetetu uvijek zanimljiv i možete ga pokušati, radili kasnije kruh ili ne tim kvasom.

Brašnu od kojeg ćete mijesiti kruh dodajte kvas i malo vode. Posolite. Mijesite sve dok ne dobijete glatko tijesto koje se ne lijepi za ruke. Od tijesta oblikujte kruh, stavite u lim za pečenje, pokrijte krpom i ostavite da odstoji i naraste. Kruh zatim ispecite u prethodno zagrijanoj pećnici.

Prethodno navedeni potrebni materijali su za bijeli kruh, a ako želite šareni kruh onda vam trebaju tri vrste tijesta. U sve vrste tijesta ide ista količina brašna, soli i kvasa, ali u svako tijesto umjesto vode dodajemo drukčiju tekućinu (za bijelo tijesto – mlijeko, za zeleno – kašu od špinata, a za narančasto – kašu od mrkve). Jedno tijesto umiješamo s mlijekom, drugo s kašicom od špinata, treće s kašicom od mrkve. (Kašicu od špinata dobijete miksanjem svježeg lišća špinata. Za kašicu od mrkve potrebno je mrkvu sitno narezati, kratko skuhati i izmiksati.) Postupak je isti kao i kod “običnog“  kruha. Od ta tri tijesta možete isplesti i pletenicu, napraviti dugu ili jednostavno ispeći male šarene kruščiće.

 

 

 

 

 

 

U sve aktivnosti uključite dijete. Da, znamo da to zahtijeva puno posla i vremena, ali zato to radite kada imate vremena i odlučili ste ga posvetiti djetetu, a vjerujte dijete će biti sretno, ispunjeno i pričati i prepričavati danima kako ste zajedno napravili kruh.

 

6. VOĆNI FONDUE

Čokolada s voćem jednostavan je desert, a najbolje je što ga dijete može samo pripremiti, osim naravno topljenja čokolade. Ovo je aktivnost u kojoj dijete kao i u prethodnoj stječe samostalnost, stvara bolju sliku o sebi, svojim sposobnostima, vještini, samopouzdanju, razvoj taktilne, vizualne i percepcije mirisa i stjecanje iskustva dodirom, vidom i njuhom.

 Prijedlog:

Ako vam dijete nije obožavatelj voća možete mu osim kašica, približiti voće tako da ga zajedno operete, ogulite i narežete na kriške , kružiće, kvadratiće kako vam je praktičnije  (dajte djetetu da koristi nožić, ali u vašoj prisutnosti i primjeren dobi vašeg djeteta , to može biti i metalni ili plastični sa manjim zupcima). Otopite malo čokolade, dijete neka ubode komadić na čačkalicu ili naniže voće na štapić za roštilj i uroni u malo čokolade. Na početku će to biti čokoladno voće, a na kraju voćni štapić, zato nemojte pretjerati s čokoladom ona nam je samo mamac. 🙂  Unaprijed pripremite jedan red i to je sasvim dovoljno za ovu aktivnost u kojoj dijete može i samo eksperimentirati uz vaš povremeni nadzor.

 

 

 

 

 

 

 

7. NAŠE TIJELO

Osim što o tijelu trebamo brinuti tako da se zdravo hranimo trebamo ga i održavati čistim i urednim. Ovo je aktivnost u kojoj dijete stječe samostalnost i svijest o sebi i svome tijelu, stječe vještine održavanja osobne higijene.

Prijedlog:

S obzirom na okolnost u kojoj se nalazimo jako je važno naglasiti djetetu da mora češće pravilno prati ruke što možete izvježbati prilikom provođenja prethodnih aktivnosti (jer pravi kuhar uvijek zaprlja ruke), ali i nakon igre, obavljanja nužde, ulaska u dom tj. tijekom cijelog dana.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Isto tako jako je važno brinuti i o svojim ustima kroz koja primamo hranu u tijelo i zubićima koje moramo čuvati da možemo hranu gristi i žvakati. Možete zajedno napraviti zubalo koje možete četkati i pritom vježbati pravilno četkanje zubića.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moje tijelo: https://wordwall.net/hr/resource/314087/esl-tefl/my-body

Pjesmica o tijelu: https://youtu.be/46wCoqTWwZg

Higijena: https://youtu.be/IDQJINFWz98

Zubi i zubari: https://juhuhu.hrt.hr/slusaj/190/zubi-i-zubari

https://pin.it/86KPjH9

 

8. RAZGIBAJMO SVOJE TIJELO

https://youtu.be/POgefY_4G8w

Dragi naši „Leptirići“ i „ Pčelice“ nadamo se da ćete uživati u kuhanju i pripremanju raznolikih obroka u smijehu i veselju zajedno sa svojim roditeljima.

S velikim nestrpljenjem čekamo čuti vaša iskustva pripremanja zajedničkih obroka.

Svoje fotografije kruha, piknika i ostalih aktivnosti nam možete poslati na mail: odgojitelji.dvkapljica@gmail.com .

Sve vas lijepo pozdravljamo i veselimo se skorom susretu.

Sve vas pozdravljaju tete Zvonka, Nikolina, Zdenka i Ana!

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Zvonimira Šporčić, Nikolina Jurković, Zdenka Brcko i Ana Jumić.