AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 27. TRAVNJA DO 1. SVIBNJA 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 27. TRAVNJA DO 1. SVIBNJA 2020.
27 travnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 27. TRAVNJA DO 1. SVIBNJA 2020.
27 travnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 27. TRAVNJA DO 1. SVIBNJA 2020

1.ČITAM TI PRIČU

Kako bi poduzeli prve korake prema osiguravanju temelja da dijete postane dobar čitatelj te da će znati pismeno izraziti svoju misao ključno je omogućiti djetetu pristup pisanoj riječi. Poduzeli ste prvi korak zajedničkog uživanja čitanja bajki i priča, a posebice onih koje imaju ritam i rimu, kao i slušanje pjesmica i brojalica. To će djetetu pomoći da prepozna zvučne rime koje će biti važne kada počne čitati jer će dijete moći pretpostaviti zvuk mnogih riječi po tome što se rimuju s prethodnima.

 

 

 

 

 

 

 

 

https://youtu.be/Us1J6Ghirj8

(izvor; L. Lawrence, Čitanje i pisanje)

                            BUBAMARA

                  IDE BUBA, IDE MARA

                  IZ DUBINE IZ ORMARA.

                  KAO ROBU IZ ORMARA                                                                                                            

                  VADI TOČKE BUBAMARA.

 

                 KRILO LIJEVO, KRILO DESNO

                TOČKAMA JE PRETIJESNO.

               „BUBICA SAM MALA“,

                 KAŽE MARA ŠESNO,

               „CRVENO I CRNO

                RUHO MI JE PLESNO.“

                                                       Rajka Zeba

 

Dragi roditelji, čitajte svome djetetu, to je važan dio djetinjstva.

https://youtu.be/qbGZc1YPqrY

https://learningapps.org/watch?v=pku2ttjf520

https://learningapps.org/watch?v=pp0fgbsq520

https://youtu.be/CV5W0Yz897A

 

2. BUBAMARA

Svaka vrsta umjetničkog izražavanja i likovne aktivnosti dobar je preduvjet početnog pisanja. Razvija grubu i finu motoriku koje su važan preduvjet početnog pisanja. Za umjetničku aktivnost ako vam nedostaje ideja uvijek možete uzeti knjigu i uz ilustracije, gledajući sliku dijete stvori svoju sliku i onda vam je potrebno samo malo papira, drvene bojice i avantura može početi. Time možete potaknuti dijete da samo ispriča svoju priču, promijeni kraj pročitane priče ili bajke.

Prijedlog:

Predlažemo vam da nakon poslušane priče djetetu predložite nekoliko likovnih aktivnosti koje prate predloženu priču, a mogu biti nadahnuće za vlastitu priču.

Vaše dijete zna da su bubamara i pčelica dobre prijateljice pa možete tijekom izrade bubamare napraviti i pčelicu. Tijekom likovnih aktivnosti možete izgovarati i prigodnu brojalicu brzalicu.

U ovoj brojalici vidjet ćete sličnosti između riječi bubamara i bumbar. Time potičete dijete na aktivno slušanje, a tijekom razgovora možete mu objasniti razliku između bubamare i bumbara kao i bumbara i pčele. Ovom aktivnosti ujedno potičete dijete na istraživanje i boravak u prirodi (poštivajući propisane mjere NCS RH).

                                                                    BUMBARI I PČELE

BUM-BA –RI  SE SA-STA-LI I NA PČE-LE NA-PA-LI: „KA-KAV JE TO RED, DA NE DA TE MED?“

PČE-LE RE-KLE „RA-DI-TE, PA SE ME-DOM SL-DI-TE!“ „NI-JE TO ZA NAS“ RE-KO-ŠE U GLAS.

 

https://pin.it/5MqPx2x

https://pin.it/4c62XBF

https://pin.it/7B4dwgo

https://pin.it/XviNh5z

https://pin.it/4zwBikX

 

3. ISTRAŽIVANJE PRIRODE (poštivajući propisane mjere NCS RH)

Kako bi lakše vidjeli ta divna mala bića može nam pomoći povećalo. Ova aktivnost je poticaj djetetu da boravi na zraku, a svi znamo koliko je važno poticati dijete na boravak u prirodi i još k tome da istražuje svijet oko sebe. Ova istraživačka aktivnost budi kod djeteta znatiželju i potrebu za novim spoznajama, ujedno potiče samostalnost i samopouzdanje.

Prijedlog:

zajedno s djetetom izradite povećalo koje mu može pomoći da s velikim žarom istražuje okolinu.

Potrebni materijali:

  • plastična boca (veća – 2l ili 2.5l),
  • flomaster,
  • škare,
  • ljepljiva traka (selotejp).

Prije upotrebe bocu operite i skinite naljepnicu. Kod samog vrha boce gdje je onaj obli dio iscrtajte veći krug. Oštrim škarama izrežite krug, pritom svakako pazite na  djetetovu i svoju sigurnost (dio boce koji izrezujete je oštar). Dio koji ste izrezali polako prođite upaljačem (ponovno vas molimo da pazite na djetetovu i svoju sigurnost)  i zalijepite ljepljivu traku kako bi osigurali rub od porezotina. Dobili smo mali bazen, kada u taj bazen stavite par kapi vode dobijete povećalo. Donji dio boce nemojte baciti, izrežite je bliže dnu koliko želite da bude duboka (ponovite isti postupak sa rubom i pazite na sigurnost) kako bi u to dijete moglo staviti još vode. Tijekom boravka u prirodi sigurno će u još par navrata biti potrebno staviti par kapi u povećalo. Svakako s djetetom dogovorite jasno pravilo koliko puta smije natočiti vodu i do koje crte i budite u tome dosljedni. Vašom dosljednošću dijete stječe vještinu poštivanja pravila koje ste prethodno zajedno dogovorili.

https://pin.it/3LAlsDT

 

4. IGRAJMO SE VANI (poštivajući propisane mjere NCS RH)

Kako bi boravak na zraku bio što zanimljiviji možemo igrati različite igre. Igre tražilice i skrivalice možete igrati zajedno s djetetom ili ga pustite da se igra i istražuje samo, a vama  donosi ono što je pronašlo ili što ste tražili od njega. Ovim aktivnostima kod djeteta potičete samopouzdanje i upoznavanje pojmova  veliko, malo, jednako, različito, razvijate taktilnu percepciju mekano, tvrdo, savitljivo, tanko, debelo i sl…

Prijedlog:

Odvojili smo vam nekoliko igara koje možete igrati zajedno sa djetetom ili dijete samo kada ono za time ima potrebu.

Ako tijekom boravka na zraku uz pomoć povećala ili bez njega dijete pronađe bubamaru svakako zajedno brojite točkice (možete i na svoj likovni rad pridružiti točkice i nacrtati bubamaru koju je dijete pronašlo). Sigurno će naći i mrave koje možemo brojati (dijete time razvija matematičke kompetencije), puno različitih kamenčića  velike, male, sa šarama i bez njih, tanke, debele, lagane, teške (ovim aktivnostima dijete usvaja pojmove suprotnosti i usporedbe, razvija pažnju i koncentraciju i svakako potiče na kretanje). Ove igre možete igrati i u zatvorenom prostoru, samo sredstva opisivanja i traženja morate prilagoditi prostoru u kojem boravite. Dobro je sve ove pojmove koristiti prilikom  svakodnevne komunikacije prilikom čega širite vokabular djeteta i usvajanje pojmova.

https://learningapps.org/watch?v=pvanmwznj20

https://learningapps.org/watch?v=puskvrsn320&fbclid=IwAR1z3bd3y2M6fTZVK5KsYWReowp_ZPf2HjP9rupzUcGWkjQGQAH2XUw7eho

 

NAĐI JEDNAKO

Sredstva: kamenčići, grančice, cvijeće, lopte, autiće,.. upotrebljavajte predmete koje dijete poznaje.

Tijek igre:

možete tijekom igre prikupljati različite materijale i svakako ih imenovati,  stavite ih na jedno mjesto. Kada ste prikupili materijale potaknite dijete da pridruži jednako, to može biti po veličini, teksturi (tvrdo, mekano), upotrebi i sl…

Napomena, ako primjetite da je djetetu igra prezahtjevna smanjite broj predmeta i potaknite ga tako da zajednički dođete do rješavanja izazova.

 

NAĐI ŠTO NIJE JEDNAKO

Sredstva: tvrdi predmeti (kamen, koštica, jabuka..), meki predmeti (plastelin, pecivo, jagoda..), teški predmeti (stol, stolica, čekić..), lagani predmeti (čaša, zdjela, pero..), tanki predmeti (list, rupčić, list papira..), debeli predmeti  (komad drvenog štapa, jastuk, flomaster..), obli (lopta, kotač, boca, kamenčić..), uglati (kocka, stol,kamenčić..).

Tijek igre:

tijekom druženja imenujte predmete. Ako je moguće odvojite ih pa pridružite različito, a ako niste u mogućnosti odvajati potaknite dijete da vam pokaže različito i svakako imenujte predmete kao i njihove različitosti.

 

POGODI ŠTO JE !

Sredstva: hrabrost, povez za oči, kutije ili posudice, različiti predmeti.

Tijek igre:

poredajte u nizu nekoliko posudica. U posudice stavite različite predmete tako da ih možete opipati vi i dijete, dijete neka prekrije oči drugom rukom ili koristite povez i krenite BEZ VIRKANJA!  SRETNO!

Napomena: nemojte da predmeti budu djetetu strani ili strašni, ako vama stvaraju veliku nelagodu nemojte ih stavljati ni djetetu. Nikako nemojte u posudice stavljati ništa živo.

 

5. VAŽNOST TJELOVJEŽBE I KRETANJA

Trčanje i hodanje su  vrsta kretanja koja djetetu dolaze instinktivno i ne moramo ga posebno na to poticati. Uz igre lopatama možemo djetetu ponuditi i igre provlačenja, skakanja i preskakivanja.

Prijedlog:

Tijekom boravka u zatvorenom ili otvorenom prostoru možete djetetu za početak predložiti da se provuče ispod stola, nakon toga postaviti dvije stolice jednu pored druge da se dijete provlači kroz njih, ako imate veću dužinu vrpce ili neke špage isprepletite je i postavite na pod pa dijete može skakati iz praznine u praznine. Kasnije tu istu špagu možete  postaviti vertikalno od poda do visine djeteta između dva predmeta, komada namještaja (pazite na sigurnost tako da to svakako budu predmeti koji su fiksirani uza zid i da ih dijete ne može srušiti na sebe) ili dva drveta i dijete se opet može kroz praznine provlačiti. Kada to usavrši malo mu otežajte, neka se pokuša provući ne dotaknuvši špagu. Imajte na umu da otvori koji služe za provlačenje moraju biti veći od onih na podu.

 

 

GUMI – GUMI

Ako ste u mogućnosti kupiti rastezljivu gumu ona bi bila još bolji rekvizit za prethodno navedene aktivnosti. Sigurno se svi sjećate „Gumi- gumi“, „Trokuta“, „Voli ne voli“ preporučamo vam da se sa veseljem i radošću prisjetite tih igara i svoja iskustva prenesete svome djetetu da i ono ima priliku iskušati se u nekim od tih igara.

 

 

 

 

 

6. KAMEN, ŠKARE, PAPIR

Ovo je uz brojalice jedna od igara koje se najčešće koriste pri donošenju odluke o tome tko započinje igru. Ova igra postoji u cijelome svijetu samo pod različitim nazivima. Ukoliko kod kuće imate više djece i ne mogu  se dogovoriti tko će prvi započeti igru ovo je igra za njih. Ovom igrom djeca uče poštivanje pravila, vještinu dogovaranja i čekanja na red.

Prijedlog:

Igrači stanu jedan nasuprot drugome s jednom rukom na leđima i naglas govore:

“Jedan, dva, tri – kamen, papir ili škare. Jedan, dva ,tri.“

Kada to naprave, izvuku ruku i pokažu jedan od tri predmeta. Znak za kamen je zatvorena šaka, za papir otvorena šaka, a za škare ispruženi kažiprst i srednji prst.

 

 

 

 

 

Smatra se da papir pobjeđuje kamen jer ga može omotati, kamen pobjeđuje škare jer ih jednim udarcem u vršak može savinuti, a škare pobjeđuje papir jer ga mogu izrezati. Ako oba igrača pokažu isti predmet, igra se ponavlja.

Pobjednik je onaj koji pobijedi sa svojim predmetom. Ako igru želite produžiti navedite dijete da igrate tri puta i da svaki put koristi drugi predmet.

 

7. ČUVAJMO NAŠU PRIRODU

Tijekom tjelovježbe nemojte zaboraviti odmarati u kratkim pauzama i svakako popijte vode. Koristite višekratne čaše ili boce kako bi čuvali naš okoliš. Igrajte se tako da ne uništavate drveće i cvijeće, pokupite grančicu ispod drveta, cvijet opisujte i divite mu se dok raste u cvijetnjaku ili na livadi, maramice na bacajte u okoliš…

Prijedlog:

Tijekom razgovora sa djetetom obratite mu pažnju na otpad i zajedno s njime ga razvrstavajte. Učimo djecu od najranije dobi da kako vodimo brigu o sebi i svome tijelu tako moramo voditi brigu i o prirodi i okolišu koji nas okružuje.

https://youtu.be/PXVGfVCcKO8

https://youtu.be/wdrx5CUM37I

https://learningapps.org/watch?v=pb6b5vzwk20

 

Dragi naši „Leptirići“ i „ Pčelice“ nadamo se da ćete uživati u ovim aktivnostima i malim igricama zajedno sa svojim roditeljima. S velikim nestrpljenjem čekamo da nam se javite na mail: odgojitelji.dvkapljica@gmail.com .

Sve vas lijepo pozdravljamo i veselimo se skorom susretu.

Sve vas pozdravljaju tete Zvonka, Nikolina, Zdenka i Ana!

Tekst pripremile odgojiteljice: Zvonimira Šporčić, Nikolina Jurković, Zdenka Brcko i Ana Jumić