AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.
6 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.
6 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.
6 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.
6 svibnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.

1. GDJE JE MOJA KUĆICA

Dijete ima spontano (nenamjerno) pamćenje u tijeku praktične spontane aktivnosti temeljene na prostornim i vremenskim situacijama. Prisutnije je pamćenje prepoznavanjem nego dosjećanjem što dijete najlakše razvija kroz niz bliskih, kućanskih aktivnosti koje čine svakodnevnu rutinu. Uočava probleme u svakidašnjim situacijama koje rješava aktivnim isprobavanjem. Počinje objašnjavati pojave oko sebe i nastupa period naglog govornog razvitka. Dijete pokazuje veliki interes za jezik i komunikaciju. Voli puno pričati, govor mu je važniji od slušanja.

Prijedlog:

S obzirom na situaciju u kojoj se nalazimo veći dio vremena provodimo kod kuće.

Razgovarajte s djetetom o tome kako izgleda vaša kuća ;

Da li je kuća ili zgrada ?

Po čemu se one razlikuju?

Kakve su kuće u gradu?

Kakve na selu?

Gdje bi volio stanovati i zašto?

Koje prostorije ima vaša kuća?

Što se nalazi u tim prostorijama?

Priložili smo vam nekoliko crteža kako bi vam pomogli u komunikaciji s djetetom, crteže možete jednostavno precrtati na papir ili ono što vam svakako preporučamo izađite na zrak i neka dijete pokuša nacrtati svoju kuću onako kako je ono vidi (vrata, prozore, krov, dimnjak), nema lošeg crteža to je ono što dijete vidi. Crtež će dijete nacrtati primjereno za svoju dob i fazu razvoja, kod mlađe djece ako vam je to teže možete crtati vi dok komunicirate o tome što crtate, ono neka vam govori i pokazuje što i gdje da crtate. Tako otvorenom spontanom komunikacijom s djetetom razvijate  pamćenje, rješavanje problema i proširivanje rječnika. Aktivnost prilagodite dobi vašeg djeteta, krenite sa bližim pojmovima npr. od prostorije u kojoj se nalazite pa prema ostalim prostorijama i onda samom izgledu vaše kuće i tek nakon toga zgrade…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Crtež prazne kuće možete obogatiti  tako da dijete samo crta prostorije unutar svoje kuće, mlađe dijete može biti i dizajner interijera pa iz časopisa i kataloga izrezivati prostorije, namještaj i lijepiti ih po kući.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.childrenslibrary.org/icdl/BookPage?bookid=hushekt_00970010&pnum1=4&pnum2=5&twoPage=true&route=europe&size=0&fullscreen=false&lang=English&ilang=English

 

2. KAKO JA BRINEM O SVOJOJ KUĆI

Razgovarajte s djetetom tko sve živi s njime u kućanstvu, tko dolazi u goste (kada je to dozvoljeno prema uputama SCZ). Koje obaveze ima vaše dijete i kako može pridonijeti vašem domaćinstvu. Ovim svakako mislimo na osnovnu brigu o sebi i svojim stvarima koliko je to primjereno dobi vašeg djeteta. Ovim aktivnostima kod djeteta potičemo samopouzdanje, samostalnost i kreativnost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prijedlog:

Tijekom svakodnevnih aktivnosti koje imate u svom domu uključite dijete u njih. Tijekom pripremanja obroka neka pomiriše što se kuha, pričajte mu o tome koje namirnice i začine koristite, tijekom pospremanja i čišćenja neka vam dodaje, pridrži, pospremi stvari, posebice svoje osobne. Razgovorom i osobnim primjerom osvijestite djetetu kako svatko od ukućana ima neke obaveze i da je uzajamno pomaganje i uvažavanje drugih pozitivna vrlina koju treba poticati ali i nagraditi verbalnom pohvalom i nekom zajedničkom igrom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. NAPRAVITE VLASTITI TELEFON

Danas je telefon tj. mobitel jedan od uređaja koji se najviše koristi. I oni žele imati svoj telefon, a ovaj telefon mogu ponijeti svugdje sa sobom i igrati se s braćom ili prijateljem kao da je riječ o pravom. S djetetom izradite telefon kakvim ste se zasigurno i vi igrali u djetinjstvu, a tijekom izrade i simboličke igre razvijat ćete djetetovu pažnju, koncentraciju i probuditi znatiželju.

Prijedlog:

Dajte djetetu dva papira veličine čašice od jogurta i neka ukrasi papire crtežom mobitela ili bilo kojim drugi motivom kojim dijete želi.

Potrebni materijal:

  • 2 plastične čaše od jogurta
  • papir
  • bojice
  • ljepilo
  • uže ili vuna dužine otprilike 1 m

Omotajte čašice od jogurta papirom koje je dijete prethodno ukrasilo i učvrstite ljepilom. Uz pomoć odvijača ili škara probušite rupu na dnu čašica (odvijač možete malo zagrijati da lakše napravite rupu i da nema oštar rub). Dijete neka kroz te otvore provuče tanko uže ili vunu otprilike dužine jednog metra. Užetom s unutarnje strane napravite nekoliko čvorova kako se uže ne bi izvlačilo. I vaš telefon je gotov. Sada se možete zabavljati razgovarajući međusobno. Dok dijete govori u čašicu, vi slušate pomoću druge čašice prislanjajući je na uho.

 

4. GLAZBENE STOLICE

Za vrijeme pospremanja treba se i zabavljati. Glazba je uvijek inspiracija za nove stvari i potiče na pokret. Ova igra potiče dijete na pokret, razvija ravnotežu, brzu reakciju i suradnju. Sastavite si popis pjesama koje su vam svima drage i koje volite zajedno slušati kako bi mogli pustiti tijekom trajanja igre. Ako u obitelji imate više djece i netko od njih ne želi plesati neka vam pušta glazbu.

Prijedlog:

Postavite dva reda stolica i okrenite jedne prema drugima naslonom ako imaju naslon – ali jednu stolicu manje od broja igrača. Ako vas je primjerice četvero stavite tri stolice. Kada krene glazba, svi počinjete plesati i hodati oko stolica. Kada glazba stane, svatko mora sjesti na stolicu. Igrač kojemu to ne uspije ispada i sa sobom odnosi jednu stolicu. Svaki put kad je netko izbačen iz igre, sa sobom uzima i stolicu. Pobjednik je igrač koji uspije sjesti na posljednju stolicu kada se glazba zaustavi.

 

 

 

 

 

 

 

5. NAŠ RESTORAN

Kako bi djetetu približili pravilnu i uravnoteženu prehranu možemo se igrati restorana. Razgovarajte s djetetom o hrani koju voli jesti, o tome što trebamo konzumirati češće, a što u manjim količinama i rjeđe. U tome vam može pomoći i priložena fotografija „Piramide prehrane“ koju možete komentirati s djetetom.

Razgovarajte o tome koliko obroka imamo dnevno i kako ih nazivamo (doručak, ručak, večera i užina).

 

 

 

 

 

 

 

Prijedlog:

Dajte djetetu papirnate tanjuriće, čaše, salvete i pribor za jelo (pazite na sigurnost kada su u pitanju vilica i nož). Zajedno pravilno postavite pribor za jelo na stol. Dajte djetetu neka iz kataloga izreže fotografije namirnica i na tanjur složi meni koji mu se sviđa. Vi možete biti gost u restoranu, a dijete konobar/ica ili kuhar/ica koji će vam poslužiti hranu. Svaki dan možete koristiti nove namirnice i imati novi meni. Vašem restoranu možete osmisliti ime i napraviti nekoliko različitih jelovnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. DRAGE NAŠE MAME SRETAN VAM MAJČIN DAN

Druge nedjelje u mjesecu svibnju obilježava se Majčin dan. To je dan kada svu pažnju dajemo svojim majkama i pokazujemo im na različite načine koliko su nam važne. S obzirom na situaciju pomozite svome djetetu da se osjeća važno i da vam pokaže koliko vas voli. Predlažemo vam zajedničku aktivnost u kojoj ćete izraditi nakit koji ćete vi kao majka rado i sa ponosom nositi, a vaše dijete će razviti samopouzdanje i kreativnost.

Prijedlog:

U prirodi neka dijete ubere neki cvijet, list ili grančicu koja mu se sviđa i to ponesite u vaš dom. Zajedno s djetetom izradite slano tijesto.

Potrebni materijal:

  • 1 čaša glatkog brašna
  • 1 čaša soli
  • otprilike ¼  čaše vode

Tijesto izmjesite tako da vam se ne lovi za ruke i da je srednje tvrdoće, ako je pretvrdo i ne veže se dodajte još malo vode dok ne dobijete opisanu masu. Dijete neka oblikuje kuglicu koju dlanovima može spljoštiti. Kada dobije krug ili oval na tijesto neka otisne svoj cvijet, list ili grančicu. Tako otisnuto ostavite otprilike pet minuta i onda odvojite, nježno i polako iznad otiska napravite malu rupicu i kroz nju neka dijete provuče špagu otprilike dugačku 30 cm. Tijesto ostavite neka se suši dan dva, predlažemo da ga povremeno pažljivo okrenete kako bi se jednako sušilo sa obje strane.

 

7. MOJA MAMA

Glazbeni razvoj djeteta dio je njegova općeg razvoja, rana i predškolska dob optimalno je vrijeme za razvoj djetetovih glazbenih sposobnosti. Pod glazbenim sposobnostima podrazumijevaju se „naslijeđene biološke mogućnosti prepoznavanja i reprodukcije zvuka i zvukovnih kombinacija“. Kao što svako prosječno dijete ima mogućnost za razvoj govora, tako ima i mogućnosti za razvoj različitih glazbenih sposobnosti. Na razvoj dječjih sposobnosti utječe najviše sredina u kojoj dijete živi, a osobito njegova vlastita aktivnost. Iz navedenog proizlazi da osim naslijeđenih bioloških mogućnosti, na razvoj glazbenih sposobnosti pozitivno utječe djetetovo okruženje u obitelji i jednako tako u dječjem vrtiću.

Prijedlog:

Slušanjem dječjih pjesmica ali i klasičnih instrumentala razvijamo kod djeteta osjećaj za harmoniju, glazbeni oblik i uočavanje estetskih svojstva slušane glazbe, sposobnosti su koje se poslije razvijaju i dolaze do izražaja u školskoj dobi.

 

 

 

https://youtu.be/MMTv1lggi7w

https://youtu.be/T1-el1uzkYw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svim majkama želimo sretan MAJČIN DAN!

Draga djeco i roditelji zahvaljujemo svima koji ste nam poslali fotografije svojih aktivnosti i potičemo vas da i dalje pratite aktivnosti na internetskoj stranici našeg vrtića koje pripremamo za vas!

Vaše fotografije, prijedloge i kritike možete poslati na naš mail: odgojitelji.dvkapljica@gmail.com .

Sve Vas lijepo pozdravljamo i veselimo se skorom susretu,

tete Zvonka, Nikolina, Zdenka i Ana!

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Zvonimira Šporčić, Nikolina Jurković, Zdenka Brcko i Ana Jumić