AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.
6 svibnja, 2020AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 4. DO 8. SVIBNJA 2020.
6 svibnja, 2020Iskoristite sunčan dan za boravak na otvorenom.
- Tjelesnom aktivnošću dijete će steći samopouzdanje, osjećat će se sigurnije, potvrdit će svoje sposobnosti. Igra je dio tjelesne aktivnosti, ona sadrži niz pokreta, omogućuje djetetu da naučene pokrete primijeni u različitim aktivnostima.
Priroda je – prostor bez vrata i zidova. Mjesto je to prepuno svježeg zraka, pokreta, mirisa, boja, zvukova i brojnih otkrića za sva osjetila. Ovo bogatstvo sjajna je inspiracija za kreativne aktivnosti s djetetom.
Uzmite čašicu šećera i pola čašice vode, to prokuhajte tek toliko da se šećer otopi. Kad se ohladi, premažite četkicom ili spužvicom cijeli papir. Uzmite vodene boje i špricajte, premažite ili bojajte. Boja će se razlijevati i stvarati zanimljive oblike.
- Izrada žabe i muha
https://www.instagram.com/p/B9FIuX-jgiu/?igshid=181dkhh1o4imx
- Leptir
https://www.instagram.com/p/B-pwhTtj3LR/?igshid=rbuqb8jfwrms
Paukova mreža
Materijal potreban za izradu → tanke grančice približno iste duljine, klupko crne vune
Životinjice
Materijal potreban za izradu → ljuske oraha, kolaž u boji, crni marker, tempera
Izrada leptira od kolaž papira
Koliko puta ste prebrojavali stepenice dok ste se penjali sa svojim djetetom?
Koliko puta ste prebrojavali dugmad na košulji dok ste oblačili dijete?
Ovo su stvari koje radite nesvjesno i automatski, a koje su veoma važne jer su osnova razumijevanja matematike. Predmatematičke vještine možete poticati van kuće, da uočavate veličine kuće, uspoređujete kuće, oblik drveta, lišća, cvijeća. Potičite i osnažujte djetetovu znatiželju, istraživalačku inicijativu, kreativno razmišljanje promatrajući oblike u prirodi i kući.
RAZGOVOR U KRUGU
Svi članovi obitelji sjednu u krug u čijoj se sredini nalazi kutija puna predmeta raznih oblika. U kutiji neka bude dovoljno predmeta, odnosno jedan za svaku osobu u krugu.
Kutija može sadržavati sljedeće predmete:
- Frizbi
- Knjiga
- Omotnica
- Prazni tetrapak od mlijeka
- Prazna kutija od jaja
- Loptica
- Žlica
Svatko iz kutije uzima po jedan predmet. Djetetu dozvolite da neko vrijeme prouči ono što drži u rukama, da se igra s predmetom i dira ga. Nakon toga, neka svatko opiše svoj predmet.
Pitanja za dijete:
- Koji predmet si izabrao/la?
- Zašto si uzeo/la baš taj predmet?
- Koje je boje?
- Za što ga koristimo?
- Možeš li opisati njegov oblik?
- Ima li u ovom predmetu još nekih oblika koje vidiš?
Nacrtajte kocku (kao na fotografiji), izrežite i sastavite njene stranice, međusobno povežite ljepilom ili ljepljivom vrpcom. Na svaku plohu napišite aktivnost koju želite raditi zajedno s djetetom. Neka to bude jutarnja tjelovježba kojom ćete započeti dan vi i vaše dijete.
- Dijete treba strukturu i inače, a osobito sada kada se promijenio njegov mali svijet. Ono može „pročitati“ vaše zabrinute poglede, osjetiti vašu nervozu i čuti dijelove vaših razgovora. Za dijete je to, procesuiranje samo dijela razgovora, potencijalno puno strašnije nego normalan i primjeren razgovor o onome što se događa i kako se mi osjećamo. Ovo doba, prilika je da odvojimo dio vremena i razgovaramo s djetetom. Pokažite interes za ono što dijete voli, što osjeća, o čemu razmišlja.
Ovih 10 rečenica dijete bi trebalo čuti svaki dan :
- Volim te!
- Ti si lijep/lijepa!
- Sretan/na sam što te imam!
- Na mene možeš računati!
- Što ti misliš?
- Ako želiš možeš plakati, smijati se.
- Želim te saslušati.
- Zašto si loše volje?
- Imam povjerenja u tebe.
- Volim provoditi vrijeme s tobom!
Kocka emocija
Izradite kocku kao na fotografiji, bacanjem kocke odglumite emociju.
Čaša emocija
http://www.arvindguptatoys.com/toys/E-Motionalcup.html
- Kada djetetu pročitate priču dogodi se čarobni trenutak. Dijete sjedi otvorenih usta, otvorenih blistavih očiju i želi slušati još. Ne samo da je oduševljeno, dobrim pripovijedanjem obogaćujete njegovo iskustvo, razvijate njegovu maštu, slušanje, pamćenje, koncentraciju i obogaćujete rječnik.
Ispričajte priču po slikama zajedno sa svojim djetetom; naslov priče odaberite sami.
Priča : „Mrvica“
https://www.youtube.com/watch?v=RkT_lJffzio&feature=youtu.be
- Interaktivna igra uči dijete abecedu, prepoznavanje riječi te pomaže na putu učenja, čitanja i pripreme za školu.
IGRA ABECEDE
Napišite slova abecede na kartice ili na ploču za pisanje. Ako imate vremena, izrežite šarena i različita slova s kutija od žitarica, keksa i druge ambalaže. Idealno bi bilo kad bi imali barem tri seta abecednih slova za igranje ove igre. Slova rasporedite po podu tako da slovo bude skriveno s donje strane. Potom izvlačite kartice i formirajte riječi od odabranih slova. Vježbajte i glasovnu izvedbu na način da dijete glasno čita slovo po slovo svake složene riječi.
UHVATI GLAS
Nabrajamo riječi koje počinju različitim glasom, a dijete treba pljesnuti dlanovima kada čuje riječ koja počinje glasom „A“ tako npr. Nabrajamo riječi bumbar, auto, pila, avion… ,a dijete pljesne dlanovima kada čuje riječ koja počinje glasom „a“.
ABECEDA
LOGOPEDSKE VJEŽBE
https://pametnica.harfa.hr/logopedske-vjezbe/
Iako se ne možemo vidjeti uživo, kao i uvijek ovdje smo za vas i vašu djecu. Neka vam ove igre i aktivnosti posluže za zajedničko druženje, učenje i naravno zabavu. Svoje radove možete podijeliti s nama na način da nam proslijedite na mail odgojitelji.dvkapljica@gmail.com s naznakom 5. i 6. SDB.
Tekst pripremile odgojiteljice: Sunčica Ledinski, Andrea Špoljarić, Vesna Biškupec i Kristina Poljak