AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.

Mliječni zubi
13 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.
18 svibnja, 2020
Mliječni zubi
13 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.
18 svibnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 18. DO 22. SVIBNJA 2020.

UN je prepoznao važnost pčela u ekosustavu te je 20. svibnja proglasio Svjetskim danom pčela kako bi se podigla svijest o značenju pčela i upozorilo na smanjenje njihovog broja u svijetu. Pčele i drugi oprašivači od ključnog su značaja za globalni lanac ishrane. Za djecu smo ovaj tjedan pripremile niz aktivnosti na temu pčele kako bi od rane dobi proširivali njihovu svijest o važnosti pčele za ekosustav.

ZAGONETKE

Svileno krilce

skriveno rilce.

Kad te ubode

eto nezgode.

Ali i slasti

kad te počasti.

(pčela)

Kad je žedna vodu iz lokvice pije,

mrsko joj raditi nije.

Od cvijeta do cvijeta ona leti,

pa u košnicu sleti.

(pčela)

 

JEZIČNE IGRE ZA RAZVOJ FONOLOŠKE SVJESNOSTI

Dugo ili kratko

Cilj: Razvijanje fonološke percepcije riječi, upoznavanje s pojmom dugih i kratkih riječi u odnosu na broj glasova u riječima, apstrahiranje od značenja i skretanje pozornosti na fonološku sliku riječi.

Igra: Recite djetetu: „Uspoređivat ćemo riječi. Izgovarat ću ti dvije riječi, a ti odluči koja je od njih duža. Zapamti da trebaš uspoređivati riječi (nazive predmeta), a ne predmete koje označavaju. Evo, naprimjer, riječ „oko“. Možemo ju izgovoriti, ali ne možemo njome gledati, jer je to samo riječ. Pravim okom možemo gledati, ali ne možemo ga napisati ili pročitati.

Prijedlog riječi za uspoređivanje:

rep – repić

nos – nosić

stol – stolić

zmija – zmijica

brk – brčić

 

Dovrši riječ 1

Cilj: Vježbanje glasovne sinteze, aktivizacija i proširivanje vokabulara.

Igra: Recite djetetu: „Pogodi koju riječ želim izgovoriti? Ma…“ (mama, maska). Navodite ga da se prisjeti što je moguće više riječi na zadani slog.

 

Bila jednom jedna nestašna pčela

Opis aktivnosti: roditelj započinje priču, a dijete je nastavlja prepuštajući se mašti i dosjetljivosti.

Cilj aktivnosti: konstruiranje jednostavnih i složenih rečenica, pravilan izgovor svih glasova, opisivanje događaja, radnji, odnosa složenijim govornim izrazima, poznavanje sheme priče (početak/sredina/kraj).

 

GRAFOMOTORIČKE VJEŽBE

Ples pisanja

Vježbe grafomotorike se ne nalaze samo u radnim listovima, mogu se i provoditi preko metode zvane „Ples pisanja“. To je djeci omiljen i jako zabavan način uvježbavanja grafomotoričkih vještina koji im daje slobodu kretanja uz glazbu. Provodi se na mnogo načina. Za ovaj tjedan predlažemo jednostavnu metodu za koju vam je potrebna samo pjena za brijanje i čisti glatki stolić.

POSTUPAK: Stavite malo pjene za brijanje na čisti stol. Neka dijete razmaže pjenu u tanki sloj preko cijele površine stola. Uz „Ples pisanja“ poželjno je djetetu pustiti glazbu koja potiče kretanje prstića i ruke. Mi vam predlažemo skladbu Nikolaja Korsakova „Bumbarov Let“. Pustite djetetu glazbu i neka zatvori oči, pusti mašti na volju i prstima ostavlja linije u pjeni za brijanje. Razgovarajte s djetetom o glazbi, je li skladba bila brza, spora… Pitajte ga na kakav pokret ga je ta skladba motivirala.

Bumbarov let link: https://www.youtube.com/watch?v=aYAJopwEYv8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oboji brojeve u košnici sa zadanom bojom.

1 – narančasta

2 -žut

3 – plava

4 – crvena

5 – zelena

 

RAZVOJ LOGIČNOG MIŠLJENJA, PERCEPCIJE I PAŽNJE

SIMETRIJA

Zadani predložak isprintajte. Neka dijete oboji košnicu sa istim bojama kao na gornjem dijelu slike.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TJELESNA AKTIVNOST

„LET PČELE“

Potreban materijal: papir u boji: crveni, zeleni i žuti

Opis aktivnosti: dijete se kreće oponašajući let pčele, a roditelj podiže zastavicu (papir u boji). Svaka boja predstavlja po jedan zadatak:

Npr. zelena – vrti se oko sebe

crvena – radi čučnjeve na mjestu

žuta – hodaj i plješći rukama iznad glave

Cilj aktivnosti: razvoj preciznosti i ravnoteže prirodnim oblicima kretanja, uživanje u procesu rada

 

LIKOVNA AKTIVNOST

 

 

 

 

 

 

Krilo pčele pod mikroskopom – tehnika grataž

Na slici je prikazano krilo pčele promatrano kroz mikroskop. Neka dijete pokuša preslikati uzorke krila u likovnoj tehnici „grataž“.

POTREBAN MATERIJAL:

  • Hamer papir
  • Tuš ili crna tempera
  • Štapić
  • Bijela pastela

POSTUPAK: Neka dijete oboji cijeli papir sa bijelom pastelom. Nakon toga potrebno je nanijeti tuš ili crnu temperu kistom po cijelom papiru. Pastela je masna pa će možda biti potrebno bojati papir nekoliko puta. Kada se boja osuši dijete neka štapićem pokuša sastrugati boju u motivu uzorka krila pčele pod mikroskopom.

 

ZANIMLJIVOSTI

Pčele moraju posjetiti cvijet oko 100 000 puta da bi sakupile 1kg meda.

Pčelinja krila u jednoj sekundi naprave oko 200 pokreta.

Pčela može letjeti brzinom od oko 20-40 km/h.

 

ŽIVOTNI CIKLUS PČELE

 

 

 

 

 

Za kraj pogledajte zajedno s djetetom jedan kratki video o pčeli naziva „Volim životinje – Pčela“.

Video link: https://www.youtube.com/watch?v=GQnGCNQao3k

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Vesna Kartuš, Stela Bandula i Anita Lolić.