AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020
Mliječni zubi
13 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020
Mliječni zubi
13 svibnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 1. DO 3. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.

BRIGA O SEBI I DRUGIMA (samostalnost)

– I dalje potičite dijete na:
Održavanje higijene s naglaskom na pravilno pranje ruku prije obroka, nakon igre i aktivnosti na otvorenome, nakon odlaska na WC, nakon igre s kućnim ljubimcima.
Pranje igračaka s kojima se dijete najviše igra.
Pospremanje igračaka nakon igre i obavljanje jednostavnih kućanskih poslova.
Samostalnost pri obuvanju i izuvanju, oblačenju i svlačenju i odlaganje odjeće i obuće na za to predviđeno mjesto.

 

 

 

 

 

MOTORIČKE VJEŠTINE (gruba i fina motorika)

– Gruba motorika: aktivnost „potraga za mravima“. Imate li dvorište s travnjakom, u ovo proljetno razdoblje djeca sigurno mogu u njemu pronaći mrave i druge kukce.

 

 

 

 

 

 

– Fina motorika: hvatanje predmeta pincetom. Ova je aktivnost djeci teža nego što odraslima izgleda, jer dijete mora kontrolirati stisak pincete na način da predmet uhvati (stisne) pincetom te otpustiti pincetu da predmet ispusti (a bez da ispusti pincetu iz ruke). Aktivnost koju vam predlažemo: plastičnu zdjelu napunite vodom i u nju stavite čepove koji će plutati na vodi. Dijete plastičnom pincetom hvata čepove i vadi ih iz vode. Voda je dodatan izazov jer je teže hvatati predmete koji plutaju na vodi. Ako je ta aktivnost djetetu preteška, pokušajte bez vode.

 

 

 

 

 

– Ako kod kuće nemate plastičnu pincetu, dijete može pokušati s običnom, no ona je za većinu male djece presitna. Zato vam donosimo prijedlog kako da sami izradite veliku pincetu za dijete: dva štapića od sladoleda na vrhu zavežite elastičnom gumicom. Između štapića ispod gumice stavite mali pompon ili lopticu od papirnate maramice. Elastičnost gumice i savitljivost drva omogućiti će djetetu da štapiće koristi kao pincetu.

 

 

 

 

 

SENZORNE IGRE

Igra pjenom – jedna od aktivnosti kojom se djeca uvijek rado bave bez obzira na dob. Priprema ovog materijala vrlo je jednostavna.
– Za aktivnost vam treba:

  • Dječja pjena za kupanje/pjenušava kupka/gel za tuširanje (koja ne nadražuje kožu ili oči)
  • Prehrambena boja (ili neka druga tekuća boja)
  • Voda
  • Pjenjača
  • Plastična posuda
  • Gliter šljokice – po želji djeteta, ako imate

 

 

 

 

 

 

– U plastičnu posudu stavite manju količinu vode, za početak koliko je potrebno da prekrije dno posude i kapnite u nju nekoliko kapi boje. U obojanu vodu stavite 2 – 3 velike žlice kupke i miješajte pjenjačom. Možete koristiti i električni mikser ako želite kompaktniju pjenu i ako želite brže biti gotovi. Po potrebi dodajte još vode ili pjene. Možete izraditi i pjenu u više boja (svaku boju miješajte ili miksajte posebno prije nego je stavite u istu posudu) ili dodati gliter šljokice za dodatni vizualni efekt.

 

 

 

 

 

 

 

U pjeni se dijete može igrati kojim god dodatnim materijalom ili igračkom želi – može samo opipavati meku teksturu rukama, može koristiti spužvice za izradu još više pjene, žlice i posudice za punjenje/pražnjenje, plastične igračke, autiće, kamione… – na mašti je djeteta!

 

SPOZNAJNE AKTIVNOSTI (istraživanje, predmatematičke vještine, logičke igre)

– Spoznajna aktivnost „didaktička kutija“. Izradite didaktičku kutiju! Kroz ovu aktivnost dijete uči prepoznavati i usklađivati različite oblike.
– Što vam je potrebno:

  • Kartonska kutija, najpraktičnija je kutija od cipela
  • Škare i skalpel
  • Papir i boje za ukrašavanje
  • Predmeti po želji (plastične čaše, poklopci, drvene kocke, žetoni, loptice itd.)

– Izrada kutije:

  • Na gornju stranu kutije zalijepite bijeli papir.
  • Odabrane predmete ocrtajte na gornjoj strani i izrežite po ocrtanim linijama kao na slici.
  • Rubove oblijepite ljepljivom trakom.
  • Dijete neka kutiju ukrasi po želji.
  • Ponudite djetetu predmete za ubacivanje.

 

 

 

 

 

 

 

UMJETNIČKE AKTIVNOSTI (književne, dramske, glazbene)

– Nakon što ste vani pronašli i proučili mrave, recitirajte s djecom sljedeće brojalice o mravima:

MRAVI
Idu, idu mravi
po zelenoj travi
Prvi idu đaci, đaci veseljaci,
Drugi idu tate a mame ih prate
A na kraju reda ide stari deda.
Dvije male bubice
zaspale u travi,
nasred puta prometnog
gdje prolaze mravi.

PADA KIŠA 
Pada kiša na travicu,
mrav se skrio pod gljivicu,
poručuje kiši mrav:
„Padaj padaj svaki dan, 
kupio sam kišobran!“

– Neka djeca zaplešu i zapjevaju uz pjesmu „Mravi“ dječjeg zbora Nota:
https://www.youtube.com/watch?v=SwmMVDkDPQQ

 

IZRAŽAVANJE I STVARANJE (likovne i kreativne aktivnosti)

– Likovna aktivnost „mravlja staza“: potreban vam je papir velikog formata. Kao na slici, po njemu polijepite papirnatu ljepljivu traku (pik ili krep traku) u neobičan uzorak.

 

 

 

 

 

Čitav papir obojite s djetetom u smeđu boju. Kad se boja osuši, pažljivo uklonite trake. Dobili ste mravlju stazu.

 

 

 

 

 

Djeca neka crnom bojom prstićima oslikaju mraviće kako hodaju po stazi.

 

 

 

 

 

 

– Likovna aktivnost „mrav od kutije za jaja“. Potrebna vam je kartonska kutija za jaja koju ćete izrezati kao na slici. To će biti tijelo mrava. Sa svake strane probušite tri rupe za noge.

 

 

 

 

 

 

Tijelo mrava neka dijete oboji u crnu boju. U rupice koje ste prethodno probušili stavite slamke ili plišanu žicu i naslikajte oči.

 

 

 

 

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Vlatka Ljubas, Karolina Žiljak, Alenka Viduka i Ana Puzjak