AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.

AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.
20 travnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.
20 travnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 20. DO 24. TRAVNJA 2020.

Kako kvalitetno provoditi  vrijeme s djetetom?

Kvalitetno provedeno vrijeme podrazumijeva da smo prisutni u onome što dijete interesira, da međusobno komuniciramo i radimo nešto zajedničko.

Provodeći vrijeme s djetetom razvijate povjerenje, bliskost i povezanost, bolje ga upoznajete, njegove želje, strahove, potrebe i emocije.

Nudimo vam niz aktivnosti koje će vam u tome pomoći.

Doživite proljeće svim osjetilima.

AKTIVNOSTI

  • Sve promjene u prirodi vidljive su dječjem oku, a posebno jer se svaki dan događa nešto novo, nešto za otkrivanje i učenje

Projekt: zrno graha u staklenci

 

  • Da li ste znali da možete posaditi zrno graha u staklenci, uz pomoć malo papirnatih ubrusa i vode. Naravno i sunce je neophodan sastojak da bi zrno proklijalo.
  • Jednostavan projekt za djecu svih uzrasta, a jedina vještina koja je neophodna za ovaj projekt je vještina strpljenja.

 

 

 

Što Vam je potrebno:

    • Zrno graha
    • Staklenka
    • Kuhinjski ubrus ili malo toaletnog papira
    • Voda

 

 

Upute:

  • Stavite sa svih strana staklenke malo vode.
  • Ubacite ubrus u staklenku.
  • Stavite zrno graha u staklenku unutar ubrusa.
  • Svaki dan našpricajte malo vode unutar staklenke.
  • Staklenku držite u blizini prozora, kako bi dobila neophodnu sunčevu svjetlost.

 

Objašnjenje:

  • Zrno bi trebalo započeti sa svojim rastom nekoliko dana nakon što ste ga stavili unutar staklenke. Ta pojava naziva se klijavost.
  • Ubrzo nakon toga primijetit ćete da se korijen razvio i da se stabljika kreće uzdizati, a zatim će se pojaviti i prvi list.
  • Iskoristite novonastalu biljku za objašnjavanje procesa rasta, od samog zrna do ploda, kao i funkciju korijena biljke i stabljike.
  • Jednostavno i edukativno, djeci zanimljivo i s vidnim rezultatom koji je uvijek najbolji za proučavanje.

 

 

Sjemenke graha posaditi u zemlju, pijesak i kamenčiće.

Promatranjem će djeca doći do zaključka što je pogodnije za rast i život biljke.

                                

 

 

 

 


Sadnja biljaka →
 promatranje, praćenje, bilježenje, uviđanje sličnosti i razlika opažanog u onome što otkrivamo, donošenje zaključaka, uzročno-posljedične veze i odnosi

 

Iako sadnice bilja ili cvijeća mogu biti početni koraci u uzgoju, pružite svom djetetu zadovoljstvo da promatra biljku od njezinog sijanja pa sve do stola. Odaberite vrste bilja koje brzo rastu kako bi dijete moglo pratiti biljku od sadnje, preko nicanja do rasta, cvatnje i prvih plodova.

 

 

  • Proljeće je i dobro vrijeme za priču o krugu života

 

 

       Od jajeta do pileta

 

 

 

 

 


 

 

 

Preobrazba gusjenice u leptira

 

 

 

 

        ↓

POJAM → METAMORFOZA u zoologiji označava prijelaz životinje iz oblika ličinke u oblik odrasle životinje

 

Priroda se budi → šuma se zeleni, voćke pupaju, cvjetaju, listaju, čuje se pjev ptica, zuj pčela, livada je puna maslačaka.

  • Čitanje slikovnica kroz interakciju – postavljati pitanja i poticati dijete da komentira likove i priču, koristiti dramatizaciju (pretvarati se u likove iz priče i odglumiti likove iz priče), pitati dijete što misli da će se dogoditi sljedeće (zajedno osmišljavati različite završetke priče, pitati što bi ono promijenilo, kako se osjećalo )

https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/Plesna_haljina_zutog_maslacka-1.pdf

          ⇓  

Priča je to o ljepoti, nježnosti, dobroti koju svatko nosi u sebi, ali je ne pokazuje.

 

  • Različitost tehnika u likovnom stvaralaštvu razvija dječju kreativnost i radoznalost. Nije bitan samo uradak, već je važan i proces samog manipuliranja materijalima i izražavanja osjećaja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 TOPLIH RIJEČI

1. Izvoli! (nesebičnost)

2. Hvala! (zahvalnost)

3. Može zagrljaj? (nježnost, privrženost)

4. Možemo zajedno…? (druženje, zajedničke aktivnosti)

5. Bravo! (pohvala)

6. Volim te! (ljubav)

7. Mogu li ti pomoći? (briga)

8. Molim te! (poštovanje)

9. Oprosti! (isprika)

10. Pričaj mi o tome? (zainteresiranost)

Kako bi djecu poučili socijalnim vještinama, nije im dovoljno samo pričati o tome kako moraju biti ljubazni, velikodušni i sl., već im treba osmisliti i aranžirati situaciju u kojim ih mogu učiti i usvojiti. Također im nije dovoljno samo govoriti o tome što se ne smije i što ne rade dobro, već je važno reći i kada nešto naprave dobro.

  • Vrlo je djelotvorna i metoda igranja uloga. Npr., ako je dijete sramežljivo, kažemo mu ”Ja sam tvoj najbolji prijatelj. Uvijek se igramo onog što ja predložim i idemo kamo ja želim. Zamisli da ti danas želiš u kino jer film koji želiš gledati igra zadnji dan, a ja želim ići u zoološki vrt. Pokušaj me uvjeriti da idemo danas u kino.” Nakon igranja uloga se analizira kako se dijete osjećalo u svojoj ulozi. Ukoliko je bilo neuspješno, zamijenimo uloge te modeliranjem pokazujemo djetetu kako se moglo ponašati, nakon čega opet razgovaramo o osjećajima i postupcima.

 

 

https://www.pinterest.com/pin/512777107553244940/feedback/?invite_code=115bd41f74604fb595835385b18adcb1&sender_id=504544101912422999

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.pinterest.com/pin/512777107553244830/?nic_v1=1as6gX2mGRGVKPDFjVD%2FKoB2hDWaH4BBb2SiBbgpNMRCi9g9InGHH2KWYCbUKffpAB

 

 

 

 

 

 

 

Predškolski kutak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Uspoređivati količinu s brojem
  • Brojati, prebrojavati
  • Broj kao grafički zapis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Grafomotorička vježba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Pronađi sjenu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brojalica : „Bumbari i pčele“

Bumbari se sastali i na pčele napali:

“Kakav je to red, da ne date med?”

 

Pčele rekle: „Radite, pa se onda sladite.“

“Nije to za nas!” – rekoše u glas.

 

” E kad nije, gladnice,” – rekle pčele radnice,

“slobodan vam put, med ne damo žut!“

 

  • Izrada instrumenata od neoblikovanog materijala za izvođenje brojalice :

 

 

 

 

 

  • Razvijanje sposobnosti ravnomjernog izvođenja ritmičkog teksta, razlikovanje sporog, umjerenog i brzog tempa. Pravilan izgovor riječi i podjela na slogove, doživljaj i usvajanje mjere (takta) i ritma.

 

Trening eksplozivne snage

 

Dragi roditelji, čuvajte se u skladu s preporukama i uživajte u zajedničkom vremenu.

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Sunčica Ledinski, Andrea Špoljarić, Vesna Biškupec i Kristina Poljak