AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.

Obavijest o plaćanju Vrtića za mjesec svibanj 2020. godine
8 svibnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020

AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.

JEZIČNE IGRE

ZAPAMTI RIJEČ

(prema Posokhovoj (1999.) preuzeto iz knjige “Razvoj govora i prevencija govornih poremećaja u djece”)

Potrebni materijali: sličice predmeta koje može dijete samo nacrtati na male kartice ili možete isprintati ponuđene primjere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opis igre: Roditelj nabraja nekoliko predmeta koji se nalaze na sličicama, nakon čega dijete ima za zadatak u istom redoslijedu ponoviti predmete. Da bi djetetu bilo lakše, ono slaže sličice, ali tek nakon što roditelj završi s nabrajanjem. Krenete igru s manjim brojem riječi te postepeno povećavate broj riječi, odnosno predmeta.

 

SPOJENE RIJEČI

(preuzeto iz knjige “Jezične igre za velike i male”, Peti-Stančić A., Velički V.)

Ovom igrom potičemo slušnu osviještenost kod djeteta, rečeničnu analizu i sintezu te je ujedno vježba koncentracije.

Opis igre: Igra se igra tako da roditelj pripremi nekoliko jednostavnih rečenica koje izgovara tako da granice među riječima nisu onakve kakve bi trebale biti, nego

Ma lalis icat r čipo šumi  ili  Mala lisic artčipo š umi (Mala lisica trči po šumi)

Dijete pažljivo sluša, a potom treba pogoditi kako ispravno glasi rečenica i izgovoriti ju. Za početak se prva ili posljednja riječ u rečenici može rastaviti na slogove tako da djetetu bude lakše “uhvatiti“ smisao.

 

ZNAM PET

CILJ: Aktivizacija vokabulara imenica na zadani početni glas, određivanje početnog glasa u riječima, razvoj cjelokupne fonološke svjesnosti, razlikovanje glasova u zadanom redu.

IGRA: Ovo je poznata igra loptom koju preporučuju mnogi stručnjaci. Psiholozi savjetuju da se izvodi prvo jednom, pa drugom rukom, a zatim s obje ruke naizmjenično (ukupno osam udaraca – izmjenjujući početni glas u paru). Dijete udara loptom o pod i istodobno izgovara 5 riječi na zadani početni glas, uz brojanje svake riječi/udarca loptom.

PRIMJER: Znam 5 riječi koje počinju sa R:

Ruža – Jedan

Ruka – dva

Rame – tri

Ručak – četiri

Riba – Pet

 

UMJETNIČKO IZRAŽAVANJE I STVARANJE

Obitelj je važan čimbenik u razvoju djeteta, te bitno utječe na cjelokupan život djeteta. Međunarodni dan obitelji obilježavamo 15. svibnja. Zajedno s djetetom razgovarajte o vašoj obitelji. Dijete će rado slušati o tome kakav je bio vaš život kada ste bili dijete.

Igrajte s djetetom igru u kojoj će ono opisivati članove obitelji. Zatim predlažemo likovnu aktivnost zajedničke izrade obiteljskog stabla. Primjer kako možete izraditi stablo: Isprintajte priloženu sliku. Neka dijete nacrta svakog člana obitelji. Ukoliko imate obiteljske fotografije na kompjutoru isprintajte ih, neka ih dijete izreže i zalijepi na predložak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LIKOVNA AKTIVNOST MOJA KUĆA – MOJA OBITELJ

POTREBAN MATERIJAL:

  • Škare
  • Ljepilo
  • Papir
  • Drvene bojice

POSTUPAK: Neka dijete presavije papir kao na slici. Ako dijete ima nejasnoća s presavijanjem papira prema zadanom predlošku, uzmite papir, pokažite mu nekoliko puta i neka dijete prati vaš primjer. Nakon što ste s djetetom presavili papir i izrezali prozorčić, neka dijete oslika kućicu i nacrta članove obitelji.

 

 

 

 

 

 

 

 

RAZVOJ LOGIČNOG RAZMIŠLJANJA, PERCEPCIJE I PAŽNJE

LABIRINT

Dijete uči logično razmišljati, vježba finu motoriku, razvija vizualnu percepciju i koordinaciju oko-ruka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REBUSI

Rebus predstavlja vrstu zagonetke koja je prikazana kombinacijom slika, slova i znakova. Iz njihovog međusobnog odnosa nalazi se rješenje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SLAGARICE

Zadani predložak isprintajte. Neka dijete izreže oblike i u mrežicu složi sliku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA

PREBROJI I SPOJI

Neka dijete izbroji koliko ima predmeta na slici i spoji s odgovarajućim brojem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRONAĐI GEOMETRIJSKI LIK

Na slici se nalaze svakodnevni, djeci poznati predmeti. Neka dijete pogleda sliku i pokuša spojiti predmete s odgovarajućim geometrijskim likovima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRAFOMOTORIČKE VJEŽBE

Zadane predloške isprintajte ili precrtajte. Neka dijete spoji isprekidane crte.

 

 

 

Tekst pripremile odgojiteljice: Vesna Kartuš, Stela Bandula i Anita Lolić.