Obavijest o plaćanju Vrtića za mjesec svibanj 2020. godine
8 svibnja, 2020AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 4. DO 7. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 11. DO 15. SVIBNJA 2020.
11 svibnja, 2020JEZIČNE IGRE
ZAPAMTI RIJEČ
(prema Posokhovoj (1999.) preuzeto iz knjige “Razvoj govora i prevencija govornih poremećaja u djece”)
Potrebni materijali: sličice predmeta koje može dijete samo nacrtati na male kartice ili možete isprintati ponuđene primjere.
Opis igre: Roditelj nabraja nekoliko predmeta koji se nalaze na sličicama, nakon čega dijete ima za zadatak u istom redoslijedu ponoviti predmete. Da bi djetetu bilo lakše, ono slaže sličice, ali tek nakon što roditelj završi s nabrajanjem. Krenete igru s manjim brojem riječi te postepeno povećavate broj riječi, odnosno predmeta.
SPOJENE RIJEČI
(preuzeto iz knjige “Jezične igre za velike i male”, Peti-Stančić A., Velički V.)
Ovom igrom potičemo slušnu osviještenost kod djeteta, rečeničnu analizu i sintezu te je ujedno vježba koncentracije.
Opis igre: Igra se igra tako da roditelj pripremi nekoliko jednostavnih rečenica koje izgovara tako da granice među riječima nisu onakve kakve bi trebale biti, nego
Ma lalis icat r čipo šumi ili Mala lisic artčipo š umi (Mala lisica trči po šumi)
Dijete pažljivo sluša, a potom treba pogoditi kako ispravno glasi rečenica i izgovoriti ju. Za početak se prva ili posljednja riječ u rečenici može rastaviti na slogove tako da djetetu bude lakše “uhvatiti“ smisao.
ZNAM PET
CILJ: Aktivizacija vokabulara imenica na zadani početni glas, određivanje početnog glasa u riječima, razvoj cjelokupne fonološke svjesnosti, razlikovanje glasova u zadanom redu.
IGRA: Ovo je poznata igra loptom koju preporučuju mnogi stručnjaci. Psiholozi savjetuju da se izvodi prvo jednom, pa drugom rukom, a zatim s obje ruke naizmjenično (ukupno osam udaraca – izmjenjujući početni glas u paru). Dijete udara loptom o pod i istodobno izgovara 5 riječi na zadani početni glas, uz brojanje svake riječi/udarca loptom.
PRIMJER: Znam 5 riječi koje počinju sa R:
Ruža – Jedan
Ruka – dva
Rame – tri
Ručak – četiri
Riba – Pet
UMJETNIČKO IZRAŽAVANJE I STVARANJE
Obitelj je važan čimbenik u razvoju djeteta, te bitno utječe na cjelokupan život djeteta. Međunarodni dan obitelji obilježavamo 15. svibnja. Zajedno s djetetom razgovarajte o vašoj obitelji. Dijete će rado slušati o tome kakav je bio vaš život kada ste bili dijete.
Igrajte s djetetom igru u kojoj će ono opisivati članove obitelji. Zatim predlažemo likovnu aktivnost zajedničke izrade obiteljskog stabla. Primjer kako možete izraditi stablo: Isprintajte priloženu sliku. Neka dijete nacrta svakog člana obitelji. Ukoliko imate obiteljske fotografije na kompjutoru isprintajte ih, neka ih dijete izreže i zalijepi na predložak.
LIKOVNA AKTIVNOST MOJA KUĆA – MOJA OBITELJ
POTREBAN MATERIJAL:
- Škare
- Ljepilo
- Papir
- Drvene bojice
POSTUPAK: Neka dijete presavije papir kao na slici. Ako dijete ima nejasnoća s presavijanjem papira prema zadanom predlošku, uzmite papir, pokažite mu nekoliko puta i neka dijete prati vaš primjer. Nakon što ste s djetetom presavili papir i izrezali prozorčić, neka dijete oslika kućicu i nacrta članove obitelji.
RAZVOJ LOGIČNOG RAZMIŠLJANJA, PERCEPCIJE I PAŽNJE
LABIRINT
Dijete uči logično razmišljati, vježba finu motoriku, razvija vizualnu percepciju i koordinaciju oko-ruka.
REBUSI
Rebus predstavlja vrstu zagonetke koja je prikazana kombinacijom slika, slova i znakova. Iz njihovog međusobnog odnosa nalazi se rješenje.
SLAGARICE
Zadani predložak isprintajte. Neka dijete izreže oblike i u mrežicu složi sliku
RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA
PREBROJI I SPOJI
Neka dijete izbroji koliko ima predmeta na slici i spoji s odgovarajućim brojem.
PRONAĐI GEOMETRIJSKI LIK
Na slici se nalaze svakodnevni, djeci poznati predmeti. Neka dijete pogleda sliku i pokuša spojiti predmete s odgovarajućim geometrijskim likovima.
GRAFOMOTORIČKE VJEŽBE
Zadane predloške isprintajte ili precrtajte. Neka dijete spoji isprekidane crte.
Tekst pripremile odgojiteljice: Vesna Kartuš, Stela Bandula i Anita Lolić.