
VRTIĆ KOD KUĆE
3 travnja, 2020
AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 6. DO 10. TRAVNJA 2020.
4 travnja, 2020BRIGA O SEBI I DRUGIMA (samostalnost)
Ako kod djeteta od malena počnemo s formiranjem pozitivnih navika, poslije dijete neće imati teškoća u izvršavanju svakodnevnih životnih i radnih zadataka. Stvara se pozitivna veza između roditelja i djeteta, kao i ugodna i vesela atmosfera u kući.
To mogu biti sljedeće aktivnosti:
– Pravilno pranje ruku: na priloženom linku možete vidjeti ideju kako maloj djeci na razumljiv način objasniti zašto je važno prati ruke.
A da bismo bili sigurni da su djeca dovoljno dugo prala ruke, tijekom pranja s njima možete recitirati recitaciju i prati ruke do završetka recitacije.
„Ruke trebaš uvijek prati,
Sapunom ih protrljati.
Osobito prije ručka,
Večere il’ doručka.
Sapunčiću, mjehuriću,
Pjeni mi se, pjeni.
Čiste ruke, čisto lice,
Obrazi rumeni.“
– Zajedničko pranje igračaka: osim našeg tijela, važno je čistima održavati i stvari koje koristimo u svakodnevnom životu i igračke kojima se djeca igraju. Na ovaj način dodatno utječemo na svijest djece o važnosti higijene.
MOTORIČKE VJEŠTINE (gruba i fina motorika)
– Gruba motorika: ukoliko imate dvorište svakodnevno provedite neko vrijeme u igri sa svojim djetetom na otvorenome. Igrama poput lovice, bacanjem ili šutiranjem lopte, vožnjom na triciklima ili guralicama razvijaju se grube motoričke vještine i prirodni oblici kretanja.
– Fina motorika: pronađite malu praznu plastičnu bocu i bijeli ili žuti papir. Papir neka djeca natrgaju na komade, zgužvaju i njima do vrha napune bocu (razvija se fina motorika šake i prstiju). Boca napunjena papirima trebati će vam kasnije za likovnu aktivnost!
SENZORNE IGRE
– Igra „kinetičkim brašnom“. Recept za izradu kinetičkog brašna: u posudu stavite bijelog brašna (količina ovisi o tome koliko smjese želite dobiti) i polako dodajte ulje istovremeno miješajući smjesu rukama. Ulje dodavati dok ne dobijete smjesu sličnu snijegu ili mokrom pijesku, koju se može oblikovati u grudu.
SPOZNAJNE AKTIVNOSTI (istraživanje, predmatematičke vještine, logičke igre)
– Razvrstavanje po boji: pronađite čepove, gumbe, lego-kockice ili druge sitne materijale u različitim bojama. Razvrstavajte ih s djecom po bojama i usput imenujte boje.
UMJETNIČKE AKTIVNOSTI (književne, dramske, glazbene)
– S obzirom na nadolazeći blagdan Uskrsa i prethodnu aktivnost vezanu za prepoznavanje boja, pripremili smo vam prigodnu priču „Priča o zeki i bojama“.
https://vrtic-kapljica.hr/?attachment_id=1587
– A za još malo razgibavanja, pogledajte i poslušajte s djecom ovu veselu dječju pjesmu s animacijom na Youtube kanalu i pokušajte plesati kao zeko iz pjesme!
https://www.youtube.com/watch?v=56qAafmScM0
IZRAŽAVANJE I STVARANJE (likovne i kreativne aktivnosti)
– Imate li kod kuće tempere, miješajte ih s djecom na papiru ili u posudama kao u priči „Priča o zeki i bojama“ (otkrivanje da se miješanjem dviju različitih boja može dobiti nova, drugačija boja).
– Od boce napunjene papirom iz prethodne aktivnosti izradite s djecom koke ili piliće! Kao na priloženoj fotografiji, izrežite iz šarenog papira glavu, noge, krila, oči i kljun i nalijepite na boce. I naravno, obojite pisanice i njima ukrasite uskrsno drvce!
Aktivnosti pripremile odgojiteljice Vlatka Ljubas, Karolina Žiljak, Alenka Viduka i Ana Puzjak.