AKTIVNOSTI ZA PREDŠKOLCE ZA RAZDOBLJE OD 13. DO 17. TRAVNJA 2020.
14 travnja, 2020AKTIVNOSTI ZA DJECU OD 3. DO 5. GODINE ZA RAZDOBLJE OD 13. DO 17. TRAVNJA 2020.
14 travnja, 2020IGRE NA OTVORENOM
Djecu ne možemo zaštititi od traumatskih događaja koji su ovih dana izvan naše kontrole (korona virus). Ti događaji predstavljaju odmak od dosadašnjeg života i uključuju socijalnu izolaciju kao i promjenu dnevne rutine. Kako bismo djeci olakšali prihvatiti novonastalu situaciju u nastavku donosimo terapeutsku priču „Mali gnom zatvoren u dom“
Dosadno mi je, što da radim? Igraj se sa mnom! …Samo su neke od rečenica koje ovih dana odzvanjaju u mnogim obiteljima.
Stižu prijedlozi za igru na otvorenome. Pobudite dječju znatiželju da zajedno s vama istražuju, uče i ono najvažnije, zabave se i uživaju u vremenu koje provodite zajedno.
Važnost igre na otvorenome ističe i dobro poznati dr. Ranko Rajović koji tvrdi da je ona jedna od najbitnijih stavki za zdrav psiho-fizički i intelektualni razvoj djeteta. Dr. Rajović navodi da ne treba bježati od tehnologije, ali treba imati na umu da tehnologija dovoljno ne stimulira, ne potiče kreativno razmišljanje, logičko zaključivanje i motorički razvoj. Navodi recept za balans između tehnologije i prirode: pola sata crtića, sat vremena boravka na zraku, sat vremena crtića, dva sata boravka na zraku.
Paukova mreža od vune: možete je plesti između stolica, drveća,klupa…
Igra sjenama: nacrtaj lik i oboji ga
Štule za hodanje od konzerve koju možete po želji ukrasiti kolaž papirom:
Twister na travi ili betonu:
Križić-kružić sa kamenčićima
Gađanje u metu:
Dobro poznate stare igre školica, pikulanje:
Izrada zmajeva na vjetru: odaberite verziju koja vam je jednostavnija
IGRE ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI (mogu pokušati i mlađa djeca, no uzmite u obzir njihovu dob i prilagodite igre njihovim mogućnostima).
Kroz ove igre se vježba izražavanje, potiče se analiza i sinteza riječi, mora se razmišljati te biti pažljiv, a u njima se sudjeluje prvenstveno zbog druženja. Igrači su roditelji i djeca.
LANAC – igra u kojoj prvi igrač kaže neku riječ, a sljedeći treba reći neku drugu riječ koja počinje posljednjim slovom prethodne riječi. Ispada igrač koji ponovi riječ ili koji se ne može sjetiti nove riječi na zadano slovo.
KALADONT – ovo je zahtjevnija verzija prethodnog prijedloga u kojoj umjesto posljednjeg slova, sljedeću riječ određuju posljednja dva slova. Pobjednik je igrač koji može složiti riječ kaladont ili neku drugu riječ poslije koje nema nastavka, npr. dijamant.
PRIČAM TI PRIČU – igra u kojoj prvi igrač izgovori neku riječ, a svaki sljedeći igrač treba ponoviti sve što je prethodni rekao i dodati svoju riječ. Tako nastaje priča. Prvi koji izostavi neku riječ izlazi iz igre.
IGRA POGAĐANJA – odaberite jedan predmet u djetetovu okruženju te ga opišite sa što više detalja. Zadatak je da dijete pogodi o kojem se predmetu radi. Nakon toga roditelj i dijete mogu zamijeniti uloge.
„Ne možemo u trenu odgojiti dijete,
ali možemo u trenu stupiti u dobar odnos s njim.“
Jesper Juul
Dragi roditelji, iskoristite toplo vrijeme i zabavite se s djecom. I dalje Vas pozivamo da realizirane ideje šaljete na mail: odgojitelji.dvkapljica@gmail.com s naznakom 5.i 6.SDB
Tekst pripremile odgojiteljice:
Sunčica Ledinski, Andrea Špoljarić, Vesna Biškupec i Kristina Poljak